fredag 26 juni 2009

Äntligen!!!!!

Ursäkta att jag inte har skrivit något eller hälsat på hos er! Det var så konstigt. I tisdags åkte husse och matte iväg och jag passade Bosse ett tag. Sedan kom bara matte tillbaks och sa att husse hade stannat på 7-husen eller nå´t, och att jag skulle passa henne tills husse kom hem igen. Hon berättade sedan att det var blindtarmsinflamation som husse hade, och att tarmvalpen som inte såg nå´t hade gått sönder, så dom ville inte skära i honom då. Man ska väl inte skära i folk heller? Nåväl, hon tog med kameran när hon hälsade på honom, och visade mig fotot när hon kom hem.Han ser ju inte så pigg ut precis... Dom stack hål på honom och han fick mat genom armen genom en slang. Det skulle jag aldrig gått med på! Idag åkte matte och hämtade honom, och han såg ut precis som vanligt, utan hål och så. Jag slickade ordentligt på armarna där hålen varit för säkerhets skull, och dom verkade okay. Nu ska han äta en slags anti-tabletter tills han blir riktigt bra. Jag har gjort en fin installation på gräsmattan medan han var borta.Det fanns mycket material att ta av.Jag bearbetade alla bitarna noga.Jag fick sista biten på plats idag när han kom hem. Husse tyckte att jag var en riktig begåvning, och var glad att jag inte sprungit bort en enda gång fast stängslet inte var klart. Hmf, inte kunde jag rymma när jag passade matte heller!Jag har vattnat potatislandet också. Det var nästan lika kul som att bada. I kväll ska jag se vad ni har gjort. Kramisar

8 kommentarer:

taxenmilton sa...

Ludde det är sådan tur att din husse o matte har dej som kan fixa lite när det inte är som vanligt. Vi är jätte glada att det är "bra" ingen, nu måste du vara rädder om hussen Många kramar Milton

strövelstorpslagottona sa...

Men oj, var det så illa med husse? Tur att han blev omhändertagen på sjukhuset och att du passade matte under tiden. Ta nu väl hand om husse, han behöver det.
Tahandompussar

Stella sa...

Vad gott att du fått hem husse igen, ta nu hand om honom så han blir helt återställd!

Va du har fixat och skött om allt där hemma, du är duktig du!

Ha nu en underbar helg och ta det lugnt i värmen!

Malte och Snoken sa...

stackars hussen1 ja vi förstod nog att det var nåt1 aj aj sånt gör ont! hoppas han läker fort nu! du får se till att hussen har det riktigt tråkigt nu för det ska visst göra väldigt ont att skratta...

FlorenceSellsTucson sa...

Stackars husse! Vi ar glada att han kom hem fort igen fran sjukhuset och att detta hande innan vi kommer och halsar pa!!!! Krya pa dej!

Sigge Svamphund sa...

Stackars husse!
Hoppas att han blir pigg snabbt nu.
Vad duktigt du har varit med alla installationer!

Tessan&co sa...

Men husse!! Aj aj sprucken blindtarm...nicht Gut! Nu får du se till husse ordentligt Ludde, se till att han vilar opp sig med dunder och brak så han inte skräms sådär igen!

Ge din husse massor av hundpussar på pannan från oss alla!

Hillman sa...

Vad tråkigt att din husse hamna på sjukan, där har min oxå varit och då hade husse hål i ryggen, ja inte hål det var någon som knivskärat han. Sen var lillhusse iväg och blev knivskärd hän oxå, det är farliga ställen de där sjukorna.

Vad duktig du varit som vattnat då slapp matte det och sen har du plockat ved oxå.

Taxkramisar.