tisdag 9 juni 2009

Åååååååhhhhhhh!!!!!!!

Tisdagen började som alla andra tråkiga tisdagar.Matte tog fram gympaväskan och både husse och matte tog på sig ytterkläderna utan att ta fram något koppel, och då VET jag att jag måste stanna hemma.Jag hatar att stanna hemma!Det är bara att knöka ner sig i den gamla bädden som står i hallen och invänta bättre tider.Husse kom tillbaks efter en kvart, för han hade bara skjutsat matte till tåget, och nu kunde vi banka ned flera stängselstolpar utmed den glesa häcken mot vägen. Jag nosade ordentligt där kiden hade legat igår, men dom var nog i någon annans trädgård idag. När vi hörde postbilen komma åkandes skyndade jag mig till brevlådan. Jag klarar nämligen inte av att plocka upp posten om vår brevbärare har hunnit stoppa ned den i brevlådan.Jag hann precis fram, och det var ett stort brunt kuvert till mig från Primo och Acke.Det luktade underbart, men var lite svåröppnat. Husse hjälpte mig att öppna kuvertet och ta fram det som fanns i. Det var en hälsning från Primo och Acke, små mumsiga hundgodisar och ett underbart mjukt härligt halsband som deras rara matte har gjort.Här ser ni Rönninges stiligaste hund!!!! Jag hade halsbandet på mig när vi åkte till stationen och hämtade matte, och hon sa att det passade alldeles perfekt till mig. Tack snälla, snälla! Nu ska jag fortsätta hjälpa husse med staketpinnarna. Malliga kramar, Ludde! (Jag kan knappt lägga band på mig...)

7 kommentarer:

taxenmilton sa...

Å vad jag blir avis, ja inte att vara ensamen men på ditt fina halsband, och som det dessutom står Ludde på, du får väl gå där i Rönninge och malla dig. Avis kramar Milton

strövelstorpslagottona sa...

Så himla stilig du blev i ditt fina halsband.
pussar

Sigge Svamphund sa...

Tjusigt, tjusigt!!!!!!
Förstår du nu varför det var sån panik när mitt försvann i skogen?
Bättre och snyggare halsband finns bara inte!
Vad det gäller svamp så lugn du Ludde tills säsongen börjar på allvar.
Du kommer att få se svampbilder tills du drömmer mardrömmar om dom.
För övrigt är jag MYCKET avundsjuk på din gula vattenkanna!
Nån sån har jag aldrig fyndat.

Stella sa...

Meeeeeen Så avis jag blir,urtjusigt halsband!!!
Passar dig perfekt!

Kramar från Boråsbruttan

Tessan sa...

WOW vilken kille!! Snygging :) Passar som en smäck! Kram...

Hillman sa...

Vilket stiligt halsband du har fått, jag blir riktigt avis. Stackars dig som inte fick följa med till stationen och vinka av matte. Ja, ja du fick i alla fall va med husse och se till att han får ner staketet. Det vet du väl att det måste vara någon som basar oxå. Hoppas att du har bättre väder än vi har, här är gråruggigt och inge promenixväder.

Taxkramisar i mängd.

malte o snokas sa...

å så fint halsband du fått!!! mkt stiligt!
vi är djupt impade att du kan hämta posten sådär vid bilen, vi ahde nog mer hopat in i bilen o pussat ihjäl brevbäraren...men öppna brev o paket är kul o det vill vi gärna va med om!!