måndag 29 juni 2009

Svalka

Husse och matte åkte hem till Maj-Lis, för hennes Bosse fyllde 70 år idag.Jag slapp åka med, för jag är fortfarande ganska mätt, och det är mycket svalare på vårat hallgolv än ute i solen.

När dom kom hem vid åtta-tiden gick vi ned till sjön.
Hoppas husse blir helt bra och orkar köra ned våran eka till sjön snart.Det är faktiskt riktigt svalt och skönt med vatten. Taxen i mig säger: Blöt inte mer än magen, och lagotton i mig säger: Plumsa i bara! Det är inte utan att jag känner mig lite kluven ibland...Undrar om det här är det som kallas lagottoben? Svala tassar! Ludde

4 kommentarer:

Sigge Svamphund sa...

STORT GRATTIS ludde!
Hoppas att du får en underbar födelsedag med massor med presenter och gott godis!

Malte och Snoken sa...

kan knappast va taxen i dig...han hade inte gått i närheten av vatten brynet ens...fast vi känner taxar som ääälskar att bada så vi är inte särskilt typiska...
slafspuss

Hillman sa...

Taxen i mig säger bada när det är olidligt varmt men brorsan går absolut inte i sjön frivilligt.
Se så olika vi taxar är, inte ens i samma familj är det lika. Nu är ju vi två inte riktiga syskon, det kanske har med det att göra. Jag tycker i alla fall att det är skönt med vatten när det är varmt.

Varma taxkramisar.

stella sa...

GRATTIS världens bäste Ludde, hoppas att du fått mycket gott idag!!

Visst e det Lagottoben du har, lite lagom magra, precis som mina!!

Puss på dig snygging!