måndag 22 juni 2009

Rejs utan bild

Matte fick gå själv med mig på promenad ner till sjön idag, för husse har fått ont i magen igen. Nere på min rejs-strand var det redan två labbar idag. Hanen, som var fem år och svart sprang upp och mötte mig fast hans matte skrek åt honom att komma. Min matte frågade då om vi fick leka, och det var en bra idé tyckte dom. Hans tjejkompis var brun och bara fem månader. Vi sprang omkring på gräset och stranden och hämtade pinnar och jagade varandra jättelänge. Även långt ut i vattnet för tjejen var nog lika vattentokig som Sigge är! Hade husse varit med hade ni säkert fått bilder också.Nu ligger matte och jag och ser på teve och inväntar lilla kvällsrundan. Kramar! Ludde

9 kommentarer:

strövelstorpslagottona sa...

Du verkar ju ha haft kul idag, men stackars husse, du får kurera honom. Vi skickar massor av krya på sej kramar
pussar

Tessan sa...

Men aj då mår husse ajjigt i magen? Du får pyssla om honom ordentligt! Blev mycket imponerad av din midsommarstång och det var ju en härlig idé ( vet jag vad jag ska göra till nästa år;) ) Må gott killen och hälsa husse att krya på sig och hälsa matte att hon är "snäll" mot husse ...:)

Hillman sa...

Pussa på husse så blir han säkert bra, jag brukar pussa på husse eller någon annan familjemedlem som är krasslig och genast blir de mycket bättre. Kanske för att de blir så glada, när jag kommer med mina slafspussar.

Du ser ut att ha skönt med matte, tv kan jag oxå titta på ibland men för det mesta är det bara skräp.

Soliga taxkramisar.

taxenmilton sa...

Hej Ludde, här är det bara bra, men det är mycke nu och vikket väder vi har nu toppen, Sköt om hussen nu, Taxnospuss Milton

Sigge Svamphund sa...

Sköt om husse ordentligt så han blir bra snabbt!
Den där labben låter som nån som jag skulle ha mycket gemensamt med!

Stella sa...

Hej i värmen! Hoppas att din husse är bättre och att du fått fler härliga bad i solgasset

malte o snoki sa...

stackars hussen, är han riktigt sjuk månne eftersom ingen uppdatering om ludde kommit...hmmm...
vi håller tassar o tummar att det inte är nåt allvarligt!

Sigge Svamphund sa...

Men vad händer hos dej Ludde?
Alldeles tyst här?
Husse har väl inte blivit sämre?

taxenmilton sa...

Ludde jag saknar dej, hör av dig så vi vet att allt är bra Kramisar Milton