onsdag 17 juni 2009

En dag i det gröna.

Det började inte så bra.Helt plötsligt skulle dom handla redan på en onsdag bara för att det är midsommar snart, och då blev jag tvungen att passa huset tills dom kom hem igen!Visserligen är staketet inte klart runt hela tomten ännu, men jag fick ändå leka i slänten upp mot morbror Åke - gissa var jag är!Titt ut! Det är jättekul att smyga bland det höga gräset och ormbunkarna.Jag hittade en död skogsmus som jag hade väldigt roligt med tills matte såg vad det var.Då kommenderade hon husse att ta den ifrån mig, och han gav mig en toapappersrulle fylld med godis i stället.Det är väl för kattsingen inte samma sak!!!När jag ätit färdigt mina middagskulor med Vov morot och couscous, fick jag en liten portion potatisplättar med bacon och lingonsylt också. Nu har jag förlåtit dom det där med musen... Nattiskramar, Ludde

5 kommentarer:

Malte och Snoken sa...

liten portion? det var ju en halv tallrik! Vi vill oxå ha!

Sigge sa...

Tror jag kommer till dej och äter.
Du får så mycket gott!
Matte i sjön??
Ha,ha,ha det är svårt det.
Mattes fiskfobi är fullt i klass med min ko och hästfobi.
Hon är fullt övertygad om att fiskmonstren kommer att anfalla henne om hon simmar i en sjö.
Ha en riktigt trevlig midsommar!

Tessan sa...

Oj skogsmus! Då ska jag INTE visa inlägget för mina odjur;) Vilken underbar tomt du har att fara runt på...blir såååå avis! Vi letar lite efter ngt eget, men priserna är tok höga häromkring, en "skitvilla" för 2,5 millar!blääää

Ha en jätte mysig midsommar, vi ska bara vara hemma iår och ta det lungt...vädret skulle endå bli Shit!

Kasper sa...

Mina katter brukar lägga just döda skogsmöss utanför våran dörr! Dom andra mössen äter dom upp.
Nåt jag gillar är när jag hittar en ekorrsvans på tomten - men det gör INTE matte! Hon ser inte alls glad ut.
Jag får förresten inte heller behålla nån mus (och inte nån ekorrsvans heller) men jag tycker att det som DU fick i utbyte borde vara en fullgod kompensation!
Jag ska tala allvar med min matte nu!

Ha en skön midsommar!!!

Hillman sa...

Vad fuskigt du får ju alltid en massa gott på din mat, vi får bara hundkulor nästan. Matte tyckte att du såg lika sorgsen ut som en tax, när du lämnades hemma. Hon tyckte oxå att du är jättesöt, får man säga så till en så stilig herre.

Taxkramisar.