måndag 8 juni 2009

Buskfynd

Vi fortsatte med att sätta upp stängsel idag.Nu har vi hunnit färdigt genom hela tunneln.När jag vilade mig lite, tyckte jag att det luktade mystiskt från busken som står bredvid komposten, så jag gick och kollade.Det var en liten rådjursvalp som låg och övade på "stanna kvar".Efter en stund vågade den sig fram lite för att kika på oss, och då märkte vi att det var ytterligare en som låg under busken. Konstigt att rådjursmamman vågade lämna valparna så där, men hon förstod nog att jag skulle passa dom åt henne. Dom stannade kvar hos oss hela dagen, men efter middagen hade mamman kommit och hämtat dom. Nattkramar, Ludde valpvakt.

4 kommentarer:

Stella sa...

Klart att mamma vågade lämna dem hos dig, kan inte tänka mig en pålitligare barnvakt!

Din husse kan tydligen sätta en jäkla fart, vårt staket har då tagit en väldig tid...

Tessan sa...

Men jösses så gulligt!! Ni måste ju bo väldigt nära en skog eftersom mamman kommit till er trädgård med de små!? Så dukitg du är som passade dom en stund!

Sen blev jag imponerad av kexen och fruktansvärt sugen på våfflor....JAG ÄLSKAR VÅFFLOR!!

Skickar dig en puss på pannan!!

taxenmilton sa...

Hederstaxen Ludde o vad jag tycker du är bussig och snäll som passar dom små liven, man ska hjälpas åt. Då kan du snart springa lös på tomten utan nån som behöver passa dig.Regntunga Kramisar Milton

malte o snokas sa...

å så fina dom var! vilken tur att det inte var vi som hittade dom vi är säkra på att vi burit oss dumt åt...o matte hade blivit ledsen o nypt oss i örat...