lördag 13 juni 2009

Lite till

Jag vaknade tidigt och konstaterade att det inte hördes några regndroppar på plåttaket.Jag blängde på husse tills han kände sig tvungen att stiga upp.Vi fortsatte med stängslet efter frukosten, och borrade i berget för att sätta upp armeringsjärn i slänten upp mot morbror Åkes hus. Det är så tunnt med jord, så vi kan inte banka ned några trästolpar där.Det är så kuperat, så husse får mycke jobb med att få det tätt mot marken så jag inte kan smita ut. Visst har jag långa ben, men när det behövs är jag synnerligen lik en tax.

Nu ska vi åka till människovalpen Cornelia och fira hennes mattes födelsedag. Grattis Sara!!!

Lurviga kramar, Ludde

2 kommentarer:

Hillman sa...

Det var en riktig sluttning som ni har, där har du verkligen chansen att få riktigt bra motion. Jag menar att du kan kuta upp och ned i branten, fram och åter hela dagen, hihi.

Jag ser att du har det rätta taxblänget, ett tips är att du visslar och gnäller samtidigt som du glor. Det brukar ha bra effekt på hussar och mattar, då brukar de masa sig ur sängen.

Taxkramisar.

Malte och Snoken sa...

håller med hillman att du har rätta taxblänget! det kan få den mest trötta o härdade husse att gå upp!
bra jobbat med staketet ludde!