lördag 6 juni 2009

Inget staket

Husse, matte och jag gick ut i trädgården på förmiddagen för att börja sätta upp staket. Inte blev det något staket uppsatt! Husse plockade fram en massa underliga saker och tog bort en massa gräs och annat i hörnet, där jag trodde vi skulle börja.Sen la han sig ned och krafsade och grävde tills han hittade gränsmarkeringen, och gjorde ett hål i jorden med ett stort spett.Då började det regna så vi gick in, och rätt vad det var skulle vi åka till människovalpen Coco och äta lunch. Efter den sillunchen kunde inte husse sätta upp något staket, för då hade det nog blivit krokigt... Kanske i morgon då? Kram Ludde

9 kommentarer:

Gabriela sa...

que lindo es.....vau..

strövelstorpslagottona sa...

Krokiga staket är väldigt bra tycker vi. Bättre än inget.
pussar

Sigge svamphund sa...

Vad då hade väl gott lika bra med ett krokigt staket?????
Om inte annat så hade det stuckit ut från mängden.

Hillman sa...

Ja, ett krokigt staket är bättre än inget, hade gärna ett kurvigt, snett eller vint bara det var ett staket. För då skulle vi kuta som vildar, håhåjaja i våra drömmar att vi får ett staket.

Tasskramisar.

taxenmilton sa...

Hmmm undrar just vafför ett staket blir krokigt när man äter sill, får fråga någon som förstår. Hussen får låta bli sillen, så du får ditt staket. kramisar Milton

Stella sa...

Hussar är väldigt trögstartade, Moa (11 år) här hemma säger att alla karlar behöver vevas igång, tror att hon har rätt!

Malte och Snoken sa...

ja se sill-luncher de kan göra mångt o mkt krokigt!

Kasper sa...

Pst Ludde, säg åt din husse att inte käka så mycket sill så att du inte får nåt staket!!! Våfflor är tydligen mer staketvänliga, så det tycker jag han ska äta varje dag (och då får ju du smaka också). :)

Arlo sa...

Hej! Jag halkade in på din blogg av en händelse när jag skulle kolla vilken frissa min matte beställt tid för mig hos nästa vecka. Du verkar vara en kille mycket lik mig i sätt att tänka och att vara mycket hjälpsam mot mattar och hussar. Visst är det kul att hjälpa till med allt möjligt. Fattar inte hur de klarade sig när jag inte bodde hos dem. Själv heter jag Ludde på pappret, men kallas Rudi , och är 19 månader.