måndag 27 april 2009

Usch

Urk, i morse kräksade jag. Det var nog inte bra att äta bitarna från vattenflaskan, träflisor och rådjursbajs, och när jag inte ville äta frukostkulorna, så fick jag yoghurt till frukost.Matte trodde att det skulle vara nyttigt för min mage, så jag hade inte hjärta att låta bli. Det var ju så lite i skålen, och hon blev så glad när jag åt.Sen låg jag mest och hade tråkigt på verandan.När vi gick på promenad övade dom på att komma tillbaks när jag stannade. Det klarade dom en hel minut, och jag fick godis när dom hittade tillbaks. Onekligen rätt enkelt sätt att få godis på... Jag passade huset medan matte och husse åkte till Djurmagazinet. Dom får inte heller köpa in eller sälja några örthalsband för kemikalieinspektionen, så det är nog bäst att Sigge passar på att handla medan det finns några kvar. Husse funderar på att prova Miltonvarianten, och bara ha bandet på när vi går ut.Dom köpte en ny hårborste och lite tuggpinnar, när dom ändå var där, så nu glänser både päls och tänder. Det blev bara torra kulor till middag idag, så jag visade god vilja och åt upp alltihop så jag kanske får något bättre i morgon. Ganska mätta kramar, Ludde

4 kommentarer:

strövelstorpslagottona sa...

Stars dej, kräka är inte kul. När vi är kräkiga eller något från andra hållet får vi rå nötfärs i små portioner. Väldans bra och gott
pussar

Sigge Svamphund sa...

Hoppas att du mår bättre nu.
Det är en text på föpackningen som den där inspektionen hänger upp sej på.
Giah hade inget skydd mot fästingar igår.
Hon hade 18 fästingar i går kväll!
Jag som har örthalsband hade en!
Finns ytterliger en grej att använda som ärgiftffritt.
Bärnstenshalsband.

taxenmilton sa...

Men har du kräkis hoppas att du känner dej bättre nu, Matte säger att det funkar bra att bara ha halsbandet när vi är ute på promenad. Ha det gott Nattis kramar Milton

malte o snoksi sa...

usch va trist det är att kräksa! allt gottigt man fått i sig far upp på nån sekund...sen blir man sorgligt tom i magen.
slafspuss som tröst