torsdag 2 april 2009

Onåd

Igår åt jag inte upp frukosten förrän till middagen. Idag ville jag inte ha någon frukost alls. Sen lämnade dom mig bara och åkte iväg med bilen. När dom kom hem och drack kaffe fick jag inte en enda smakbit. Dom sa bara: Ät upp frukosten först! När jag inte gjorde det i alla fall, tog dom bort maten, och husse gick ut och lastade ris på släpkärran. Jag låg ute och knaprade på mitt ben ett tag, men sen tyckte jag att det var lika bra att göra en "Snokis". Husse gick runt och ropade och visslade en lång stund, men det brydde jag mig inte om. Jag hittade en gammal granntant som skulle gå och handla, men hon ville inte ha min hjälp. Hon slog efter mig med väskan när jag bara vill leka lite med henne.Just då såg husse mig, och sedan blev jag inburad på´verandan.Där fick jag ligga och ha tråkigt utan ben eller godis.Sedan åt dom elakingarna lunch precis utanför bara för att retas.Då gick jag iväg och la mig längst bort och surade istället. Sedan satte dom fram frukosten och kallade det för middag. Hur kul är det? Jag visade min goda vilja och åt hälften. Tro inte att dom blev nöjda...Det är nog dags att byta familj... Matta kramar, Ludde

6 kommentarer:

Stella sa...

Men Ludde, det låter ju som en eländig dag, det är man ju inte van vid... Men när man är riktigt i bott så kan det ju bara bli bättre!

Sigge Svamphund sa...

Vilken skitdag!!!!!
Taskig grannkärring som slog efter dej.
Hon borde ju ha uppskattat dina försök att hjälpa till istället

taxenmilton sa...

Attans Ludde vikken skitdag, Ja du vet otack är världens lön nä hjälpa surtanter ingen ide å inte vill dom leka heller. Hoppas du har matlust i morgon du får limma lite för husse o matte kanske du kan få ngt gott. Natt kramar Milton

Kasper sa...

Din granntant är visst lika kass som min brevbärartant! Kanske borde finnas grannkurser också? JAG har en bra granntant...

Jaså, du gillade inte dagens meny? Hade dom glömt leversås och sånt, så att du BARA fick dom där bruna kulorna?
(Psst - visar du tillräcklig uthållighet så vinner du nog!!)

malte o sympati-snok sa...

stackare har du ingen leversnittsgranne? taskigt läge alltså! klart man inte vill äta sin frukost när man vet va mkt annat gott det finns liksom, o sen kalla frukosten för middag, hallå! ring hundombudsmannen direkt alltså!

Sigge Svamphund sa...

Nu finns det svar hos mej om vad underliga bilden var och vad matte gjort med det