torsdag 9 april 2009

Goda grannar

Konstigt dom där jag bor hos beter sig... När jag har varit ute och kommer in, då är det ett förskräckligt torkande på tassar, mage och mustascher.Själva blöter dom ner golven så man knappt kan vara nån stans! Husse hotade med att kupera öronen om jag inte uppförde mig.Undrar om jag skulle passa i det?Nu är det väl ändå dags för någe gott före maten?Mmmmm, kötbullar!Efter maten, mera köttbullar och pasta, gick vi en promenad. Vi konstaterade att isen kommer längre och längre bort från land.När vi gick förbi grannarna, kom Rosa och Doris ut och morsade på mig. Fega husse ville inte släppa på kopplet så vi kunde busa heller... Nu ska jag ta mig ett påsk-gris-öra. Kramar, Ludde

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Ludde.

Har också fått lite godis till påsk men nu väntar jag på en liten runda,det är många nya kompisar att upptäcka.

VOVkram från Lilli....

Sigge Svamphund sa...

Men va??????
Får du köttbullar serverade på bordet?????
Borde genast införas här!

Stella sa...

Jag tycker nog att du ska behålla dina öron precis som de är, kan vara bra att ha :-)
Häftiga grannar du har!

Ha nu en riktigt Go o Glad Påsk!

kulan sa...

Neeej neeeej inga kuperade öron:-) Mysigt med köttbullar serverade på fat .I like..
Glad Påsk på dig och husse o matte
kulan

strövelstorpslagottona sa...

GLAD PÅSK till er

malte o knas-snok sa...

men hallå, vi vill bo med dej1 köttbullar o pastya på tallrik o allt1 vilken lyx1 å vilka brudar du känner! vi är så avis att vi vet inte till oss!
mera beundrande påskpussar!