tisdag 14 april 2009

Fästingar

Efter frukosten,som jag åt upp ordentligt, gick vi en kissrunda runt kvarteret. Vi mötte två pudlar som jag ville busa med, så jag skällde och svansviftade som en besatt. Husse gillar inte att jag vill fram till alla och inte kan vara tyst, så han tvingade mig att sitta still, som han faktiskt vet att jag har väldigt svårt för. Nu gjorde pudlarnas matte likadant, så då satt vi där på varsin sida av vägen och glodde. När jag sedan skulle hälsa på pudlarna, då var det minsann dom som skällde så jag blev alldeles förskräckt. Till slut hade vi suttit alla tre en lång stund alldeles tysta medan husse pratade med deras matte. Jag hörde att hon tipsade om att husse skulle ha mycket köttbullar med sig, och öva mig att inte skälla och rusa fram till de som går förbi, för så hade hon gjort med sina. Det låter mycket gott och lovande...

Vi stuvade in oss i bilen och åkte till Sickla där husse skulle köpa nya byxor. Det fanns inga som han ville ha. Han vill ha lågt skurna, men där fanns bara såna som antingen slutade straxt under armarna, eller om man har dom som ungdomarna, då sitter dom som om dom var lågt skurna upptill, men grenen hänger mellan knäna. Inget för gamla gubbar inte. Vi gick in på apoteket och köpte ett fästingband till mig istället.
Det passar riktigt bra tycker jag. Hoppas att det fungerar också. Kramisar, Ludde

5 kommentarer:

Sigge Svamphund sa...

Och jag och matte hoppas att du tål halsbandet.
Tänk på att de är giftiga.
Träffar du människovalpar får du INTE ha det på dej.
Inte om du ska bada heller.
Matte vägrar köpa såna där till mej.
Här är det örthalsband och tjärsalva som gäller

Ludde sa...

Tjära nå´n då...

strövelstorpslagottona sa...

Vi har heller inte halsband. Mamsen sätter Frontline på oss, eftersom vi är flera och leker och biter i varandra Men allt är bättre än fästingar i alla fall. Önskar dej en fästingfri
sommar. Prima behöver lite grävhjälp, så skynda dej hit.
Pussar

Stellas matte Lotta sa...

Stella har Scalibor, funkar jättebra! Inte en enda fästing sen vi satte på det! Och vad jag har förstått så är du ju inte så förtjust i att bada :-)

taxenmilton sa...

Ludde sånt halsband hade jag förra sommaren funkade jätte bra, dom hittade inte en fästing på mig på hela sommaren. Husse satt fast det i mitt halsband som jag inte har på mig inne, så jag hade det bara på mig när vi gick ut. För det är ganska äckliga grejor i det. Kramar Milton