tisdag 28 april 2009

Skuggan

Husse och matte har jobbat i trädgården hela dagen.Jag låg mest i skuggan och passade korgar och vattenkannor. Jag var tvungen att "vara inom synhåll" hela tiden för att slippa bli kopplad. Det var bara en gång jag smet. Det var när en collie kom förbi med sin matte på vägen. Man måste ju vara artig och hälsa! Nu har jag hört att dom planerar att sätta staket runt tomten, men det tar nog tid, för det är ganska långt runt. Husse har gått runt och plåtat småkryp och annat onödigt. Det är väl bättre att han fotograferar mig!!! Våran blåmes som bor i holken har lagt sitt första ägg, så vi tittade en hel del på teven när hon bökade runt i boet innan allting låg rätt. Det finns bilder på husses blogg. Svala pussar, Ludde

3 kommentarer:

Stella sa...

Man måste ju få smita lite grann ibland :-)

Gott att se att du mår bättre!

malte o snoki sa...

jo nog kommer våran husse sjunga ikväll alltid... han ska nämligen deklarera ikväll...ho ho ho...
jasså va mkt folk som skaffar staket så här års!
slafspussar på luddig mustasch

Sigge Svamphund sa...

Men Ludde!!!!!!!!
Ligga och slappa när det står en utmärkt vattenkanna ovanför dej!
Tänk vad mycket skoj du kunde ha haft med den!!!!!!!
Idag har jag skällt ut en yp som heter Huggorm.
Grinig sak som vaktade en murkla