onsdag 8 april 2009

Letar...

Förutom de ätbara sakerna jag ofta får leta efter skulle jag nu leta något helt annat. Husse och matte tyckte att jag skulle leta vårblommor också på vår promenad.Blåsippor var ganska lätt för det lyste blått i hela skogen.Vitsippor var betydligt klurigare, men skam den som ger sig.Jag hittade bara en, men matte tyckte jag var jätteduktig.Här hittade jag nå´t riktigt konstigt.Husse sa att det nog var ett påskträd. Nu ska jag hem och leta påskharar. Glad påsk på er, Ludde

6 kommentarer:

Sigge Svamphund sa...

Här har det inte synts till en endaste vitsippa ännu.
Inga murkelvalpar heller.
Fast jag fyndade andra intressanta saker idag

Stella sa...

Men vilket konstigt träd, något sådant har jag aldrig sett!!

Sov så gott, puss till påsk!

taxenmilton sa...

Duktiga Ludde hitta så fina vårblommor. men vart bidde våren av?. Kramen är avlämnad och en tillbaks till dej. Ja det är min pinkskylt nu, den står bra där nu tycker jag. Många påsk pussar till dej, ha det gott Milton

strövelstorpslagottona sa...

Kan du skicka några frö så vi också får ett sånt kuligt träd?
GLAD PÅSK och pussar

taxenmilton sa...

Hej Ludde hoppas du har haft en skön skärtorsdag. här springer det påskkärringar hela tiden o ringer på dörren, den ena läbbigare än den andra, dom ser konstiga ut. Matte har satt för grinden så jag inte skall skrämma någon när jag rusar ut och skäller. Oj nu kommer min påskhusse hem. Påskiga Pussar och Kramar Milton

malte o snoki me matte sa...

nämen titta va fint! det där är sånt där som matte slår ihop händerna o tutar för!!!
massa mustaschpussar från oss