tisdag 7 april 2009

Mera ved

Vi har varit ute hela dagen. Idag blev vi nästan klara med all ved.Nu har dom knytit ett lite kraftigare snöre i min reflexväst,så jag kan inte smita iväg, men jag hjälpte ändå till med att hålla ordning på vedträna. Husse mumlade något om att om man inte arbetar, blir det bara kulor och vatten... Det kan man ju inte leva på!Det var ganska mysigt att vara med mitt i smeten, så att säga. Det blev en långpromis med husse på kvällen, men jag aktade mig noga för den dåliga isen, så jag kom hem torrskodd. Pasta, morötter och några skedar rapsolja till kulorna fick jag i alla fall. Natti natti!

2 kommentarer:

Stella sa...

Det är allt tur att du är med och styr upp arbetet, skaplig lön får du ju också!

Ha det bäst!

kulan sa...

Härmed döper jag dig till "Ludde-vedhund" Vad duktig du är som hjälper husse. Kan vi kanske få hyra in dig när vi skall bära in vår ved... snälla...
Träflis på dig och pyzz på nosen.
kulan