måndag 13 april 2009

Onåd igen!

Det började egentligen med att jag inte är så hungrig på morgnarna, så jag har inte ätit upp all mat, och då blev matte sur, och sa: Han får för mycket mat!!! Sen bestämde hon att jag bara skulle få kulor då... och det blev det ju knappast bättre av! När hon anser att jag ätit klart, tar hon bort skålen, så jag kan inte fortsätta äta när jag blivit hungrig igen.Var det då så konstigt att jag kom att tänka på mitt påskägg som jag fick av Nisse, och gick och hämtade det och åt upp allt godis som var kvar?Skitmatte - det var faktiskt mitt ägg!!!Inte nog med det, hon grävde tillbaks allt jag grävt undan i min rastgård också!Då tyckte jag att jag kunde gräva utanför rastgården, om det skulle va på det viset.Jag hittade ett bra ställe där det luktade väldigt trevligt.Då var inte det bra heller!Inte ville nå´n ha nå´n puss heller, men jag lyckades i alla fall få ha fästingen kvar under hakan!!! Den fick inte husse ta i dag heller.

Onådiga, något sandiga, nospussar till alla, Ludde

5 kommentarer:

strövelstorpslagottona sa...

Men stackars dej. Alltså, ens eget ägg måste man ju få bestämma om själv, eller hur?
Packa din filt och flytta hit. Här får man både gräva och äta som man behagar.
Bebbepussar från 2+5

strövelstorpslagottona sa...

Matte glömde en sak. Din matte ville ha receptet på brödet. Be henne besöka våran hemsida så finns mailadressen längst ner på startsidan.
www.tinytufts.se
kramar

taxenmilton sa...

Stackars Stackars dej Ludde om du vill rymma så kan jag göra dig sällskap, Många tycka synd om Pussar Milton

malte o snoken sa...

hej lilla sandmuschen!!! du e för go!! ja mattar uppskattar inte när man gräver! men själva får de gräva minsann i trädgården, orättvist tycker vi! att du blivit så mätt på mornarna då? va ska vi hitta på? våran skitmatte tog oss till vetrinären idag o gav oss sprutor, då var hon en riktig skitmatte som kunde åka ut på nån utställning igen!!

Stella sa...

Åh min fine Ludde, jag tycker så synd om dig, ta du och kom hit! Tillsammans så kan vi nog besegra åtminstonde en matte!

Pussar på sandmuschen!