fredag 3 april 2009

Ofrivilligt bad

I brist på isfria sjöar hade husse och matte bokat tid på Sjöhaga Hundcenter idag. Typiskt att de inte frågat mig först. Det började ganska bra, för det fanns en massa hundar där när vi kom, som jag ville hälsa på. Dom är där på dagarna medan deras hussar och mattar jobbar. Mina jobbar ju inte, så jag förstod inte riktigt vad vi skulle göra där. Dom tog på sig stora förkläden och stövlar, och vi gick in i ett stort rum, där jag fick på mig en konstig väst med handtag på ryggen. Sedan skulle jag balansera uppför en smal gång, och rätt vad det var hade jag hamnat i plurret!Hur Sigge och Stella kan tycka att det här är roligt förstår jag inte alls.Jag ville bara upp.Nu hade de luriga typerna satt linor i min flytväst, så jag hamnade mitt i badet i alla fall. Har ni sett så skithusse flinar???Dessutom var jag tvungen att hålla en stor gummigrej i munnen hela tiden.Med mina stora tassar plaskade det ordentligt när jag simmade.Äntligen slut och blöt. Husse blev nog lika blöt som jag.För att göra pinan ännu värre, blötte dom ned mig ännu mer. Ett klart fall för hundombudsmannen... Man får inte tortera hundar så här!Efteråt njöt jag för fullt när Birgitta masserade mina ömma muskler. Hon sa att jag hade stora fina muskler, och sedan töjde hon på dom också.Att få gå ut i solen och skälla på höns och får efteråt, innan vi åkte hem, var befriande.När vi kommit hem, låg jag och lekte en stund med en gammal yoghurtburk och drömmde om Lilli.Lilli är 14 år och bor hos Lasse och Kicki i Blekinge. En riktig sötnos! Hon kanske vill följa med mig på Sigges och Giahs bröllop?Nu har jag slocknat nedanför trappen hemma, men jag vaknar nog om någon tänker gå upp och lägga sig. Trötta, trötta kramar, Ludde

6 kommentarer:

taxenmilton sa...

Men goaste kompis , du har väl inte ont !!!
Eller är det bara i förebyggande syfte ????????
Hi Hi Kul att din husse åxo vart blöt, Klart att du vurtig trött Många söta tjej drömmar Milton

Stella sa...

Jag är väldigt tveksam till om jag skulle uppskatta ett sådant bad, för det första ska bad vara frivilliga och för det andra ska det INTE vara rent vatten, det ska vara lite dy eller salt för att jag ska trivas! Däremot skulle jag gärna bli masserad, ser väldigt gott ut!
Ha nu en skön helg, nospussar från Boråsbruttan

Ludde sa...

Näe, inte ont, men nu ömmar det lite i alla sim-muskler, som jag aldrig använt förut. Det var husse och matte som bokade en "prova på"-simning när de var och såg henne massera hundar på Djurmagazinet. Korkat påhitt! Dom kunde ha frågat mig så skulle jag ha avrått direkt!

strövelstorpslagottona sa...

Men vilken badkille? Eller ska vi säga två? Din husse såg också blöt ut. Men massagen kan man simma länge för att få.
pussar

Maria Andersson sa...

Sveriges underbaraste hundblogg!
Mvh
Maria

Sigge Svamphund sa...

Ha,ha,ha,ha,ha jag skrattar så jag får ont i magen!!!!!
Snälla Ludde bada gör man ute i sjöar!!!!!!
Inte med linor och flytväst inomhus!
Det verkar tortyrkammarliknade. Såg ju att du dessutom hamnade i nåt som påminner om tortyrkammaren.
Släng dej i närmaste sjö istället och lär dej uppskatta att bada!
Jag och Kasper kan lära dej i Skottvång. Finns sjö väldigt nära.