söndag 26 april 2009

Hundens Dag

På morgonpromenaden gjorde jag ett litet fynd idag.Det var en vattenflaska som någon hade slängt. Kunde varit bra att ha, men det var dålig kvalitet, för den höll inte för mina tänder. Sedan skulle vi åka iväg med bilen. Jag vet aldrig vad som väntar när dom lurar in mig i baksätet, men den här gången blev det riktigt trevligt, för när jag klev ur bilen, var vi på Södertälje Brukshundsklubb, och där var det Hundens Dag idag.Vi satt och tittade på en massa hundar som visade vad de lärt sig.Här skulle en stor Riesen ta fast en låtsasbov.Det gjorde han också.Flest hundar var det på agilitybanan, och där köpte husse en agilitybok också, för han tror att det kan vara nå´t för mig. Vi får väl se...Dom visade också hur en tjänstehund jobbar. Rottisen skulle gå en bevakningsrunda och vi fick gå efter och titta.Dom sålde en massa saker också, och jag fick en pipleksak och ett nytt koppel. Vi fick varmkorv med bröd också innan vi åkte hem och fikade.Coco kom och åt middag med oss, men henne burade dom in, fast matte sa att det var för att bura ut mig!!!! Det var det värsta jag hört! Stora pipiga kramar, Ludde.

3 kommentarer:

malte o snoki sa...

å va härligt att ha fått hem matte o husse, hoppas detha de det hääärligt!
klart att en fluffig hund som du ska ha fluffiga kuddar på altan golvet!! annars skicakr vi ett brev till hundombudsmannen!
slafspussar på dig din stora tax

Sigge Svamphund sa...

Jaha så du har också upptäckt att det är dålig kvalitet på vattenflskor.
Fast det låter skoj när man biter i dom.
Taskigt att bura in människovalpen!
Har jag aldrig varit med om.
Fast idag fick jag passa huset när matte var och tittade på den lille nye.

strövelstorpslagottona sa...

Har dina människor burat ut dej? HOM antecknar
pussar