onsdag 15 april 2009

Lydig husse

Det här var lite annorlunda mot valpkursen.Vi samlades på parkeringen vid Södertälje Syd.När alla hussar och mattar var avprickade skulle dom gå fint till Scanias egen parkering, och det gick rätt så bra för husse. Han höll sig på trottoaren i alla fall medan jag gick och nosade bredvid.Sen skulle alla ställa sig i varsin parkeringsruta.Det klarade husse också utan bil.Det svåraste för honom var nog att hitta tillbaks från flera meters håll, trots att han hade släppt kopplet på marken och jag bara låg alldeles still. Jag kände mig riktigt stolt över honom med tanke på hans höga ålder... Matte skulle bara vara där och ta kort, och det gjorde hon riktigt bra fast det mörknade. Visst är dom duktiga!!! Lydiga kramar,Ludde

4 kommentarer:

Stella sa...

Va bra att du är med på kursen och håller ordning på husse, ser ut som han klarar det ganska bra, det där med lydnad är svårt för människorna :-)

kulan sa...

Hej Ludde Vilken duktig husse du har. Jag väntar med spänning på att se hur det skall gå när han skall börja apportera :-)
Men kom ihåg att vara bestämd mot honom och absolut inget godis om han inte sköter sig...
Kram
kulan

Anonym sa...

Tjena Luddis...

Det ser trevligt ut med lydnadskurs, jag brukar titta på alla program som handlar om hur man uppfostrar (hussar och mattar) du vet att det är alltid deras fel om vi inte gör som de vill...
Har Du sett Mannen som talar med hundar han säger inte ett jäkla piss bara tittar trycker kopplet eller visar med sin hand,så blir alla jyckar lydiga och glada...
Tänk om våra hussar och mattar skulle LÄRA sig göra likadant så skulle allting bli mycket enklare. Men de bara tjatar med sina kommandon(jäkla kommendander eller hur).
Jag har allafall lärt min husse och matte att veta hut så de gör som jag VILL.
Så du vet Ludde att aldrig ge upp...

Kramar från Lili.
ps. det här stannar mellan oss, du vet jykke hemlisar.

malte o småsnok sa...

ja det där gjorde ju husse lysande o vi förstår va svårt det var med tanke på att vår matte aldrig hittar sin bil när hon handlat!!!