torsdag 16 april 2009

Buller och muller

Hörde ett ilsket mullrande när jag var ute på förmiddagen.Ett jättemonster åkte förbi vårat hus och mullrade som bara den. Monstret tog med sig all sand och alla löv från gatan så nu ser den alldeles konstig ut.Vi bor vid en gatukorsning, så det är kanske därför dom kallar mig det?På långpromenaden fick dom för sig att dom skulle öva på att inte komma bort så jag stannade snällt när dom bad vackert.Blev törstig av alla frolicar jag fick, men det är lite svårt att dricka när man har långa ben... Nu ska jaag vila, för vi ska hem till Nisse ikväll på hans födelsedagskalas. Plockmat ska han bjuda på, så det blir nog bra. Förväntansfulla kramar, Ludde

8 kommentarer:

Sigge Svamphund sa...

Jag är djupt imponerad av hur lydig din husse är!
Här har de också sopat alla gator.
Jäkla liv på de där maskinerna.
Hunden som jag hjälpt till att efterlysa i min blogg sågs igår i Läggesta så han närmar sej era trakter.
Om ni ser honom ring polisen.

Stella sa...

Plockmat?? Var plockar du den, från träden kanske??
Puss till världens sötaste gatukorsning!

strövelstorpslagottona sa...

Oj vilken lydig husse du har!!!! Vilken kurs har du gått med honom på? Tipsa oss om den.
Plockmat? betyder det att man får förse sej själv? I så fall har vi det varje dag.!!!!
pussar

Kasper sa...

Ser att du gör framsteg med din husse. Snyggt jobbat, med tiden blir han säkert riktigt bra!
Jag jobbar hårt med min matte också, men tycker fortfarande att hon har alltför många egna idéer. Men jag ger inte upp!

norjemonsun sa...

Va fint du bor Ludde,förstår att du har mycket att göra på dagarna hålla reda på husse o matte samt vakta huset....

Kram från lilla Lilli

taxenmilton sa...

Hi Hi Ludde har du bakelsesmälla idag ??? hoppas du hade det gott på kalaset. Ha en bra dag du kommer att få pli på husse o matte.

malte o snoki sa...

va fint hus du bor i!!
en sån där sopbil åkte förbi vårt hus häromdagen o sopa bort allt sand o grus o matte var så tacksam att vi ej hade tvättat fönstren än...
plockmat låter fantastiskt!! lätt o tappa! han har bra idéer den där nisse!

Ludde sa...

Mmmm,jag lyckades plocka åt mig lite köttbullar och prinskorv, och matte hade med både grisöra och tuggben.