torsdag 30 april 2009

10 månader

Husse och jag hissade upp flaggan redan på morgonen idag. Inte så mycket för att Kungen fyller år, utan för att jag fyller tio månader idag. (Ingenting mot två fantastiska taxar som fyllde tio år tillsammans, men ändå...)Först åt jag upp alla kulorna med köttbullar, leversås och majrovetårta, och sedan gjorde jag husse och matte sällskap vid frukostbordet på verandan.Där fick jag ostsmörgåsar av matte.Gissa om det smakade?Bästa presenten var nog en av mattes slitna tofflor. "Försök inte ta den!!!"Dagens långpromenad gick hem till Tore.Han har nog Rönninges högsta carport.Där åt jag godis medan de andra fikade, och sedan gick vi hem och spikade upp fönsterfoder. (Husse spikade och jag såg till att det blev rakt.) När Nisse kom på kvällen, fick jag ett grisöra efter middagen, som var fläskfile och mera majrovetårta. Nu ska jag sova och smälta maten hela natten. Lyckliga kramar, Ludde

8 kommentarer:

strövelstorpslagottona sa...

Oj då, grattis lite för sent på 10 månadersdagen. Stora pojken har du blivit nu.
pussar

Stella sa...

Men oj, så mycket gott du fått!!! Ett försent grattis från Borås får du oxå!

Nospussar

Ludde sa...

Finns inga för sena grattis! Alla mottages tacksamt vilken dag som helst. Alla dagar borde vara grattisdagar! GRATTIS till er allihop också!

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen i efterskott..
Många kramar till dig.

Sigge Svamphund sa...

Stort GRATTIS en dag för sent!!!!!!!!!!
Verkar ju som om din dag var väldigt bra.

taxenmilton sa...

Grattis Ludde i efterskott, du skulle vart mä idag två tjejor, båda lika prickiga den ena har svarta prickar, (min tjej) och hennes syrra har bruna prickar, Oj vad jag har luktat på dom, jag gav pussen till Pricken ifrån dig, ho pussade i retur, kram Milton

Ludde sa...

Tack Milton! Du är en riktig kompis du!

malte o snoki sa...

grattis på tiomånadersdagen, vilken ärofylld ålder! va mysigt ni hade där på eran altan!