söndag 5 april 2009

Lurad!

När förmiddagsregnet dragit bort satte vi igång med att klyva vedkubbarna.Mig band dom fast med onödiga kopplet.Mitt jobb var att kolla noga att matte gjorde på rätt sätt. Husse staplade bara veden i vagnen, och det är ju inte så svårt.Jag behöver minsann inga maskiner för att klyva ved...Jag behöver ingen vagn för att köra vedträn till stapeln heller.Dessutom vill jag inte vara bunden till slavarbete heller... Frihet för alla hundar!!!! (Tyvärr blev jag snabbt infångad och satt i arrest i hundgården) Kram, Ludde

4 kommentarer:

Stella sa...

Ingen rast ingen ro hos er! Mitt halsband gick sönder i dag men det såg matte på en gång, inget roligt får man ha...

Sov så gott snygging!

taxenmilton sa...

Go kväll Ludde, oj vad dagarna går fort nu när man kan vara ute hur mycket som helst. Det var ju skit väder på morron men sen blev det gott. Du måste vara trött efter ha´klyvt ved idag. Ha det gott önskar Snygg Milton

srövelstorpslagottona sa...

Kanonbra gjort Ludde. Vi ska minsann inte vara utom räckhåll för allt det roliga, då fixar vi det själva.
pussar

Kasper sa...

Jag har också tuggat sönder ett koppel en gång. Eftersom det bara resulterade i dels en sur matte och dels i ett nytt koppel, så har jag itne gjort om det.
Men jag tycker absolut att du gjorde rätt - man måste ju testa!
Nu vill matte ut och kolla blåsippor och jag om det finns några nya harpluttar...