måndag 10 augusti 2009

Tomteskägg?

Jag har inte gjort så mycket idag. Först fick jag passa huset medan matte skjutsade husse till sjukhuset. Dom skulle kolla hans trasiga blindtarm inifrån, och han har inte fått äta fast föda på flera dagar. Dom skulle titta med en liten kamera, på en böjlig slang, som dom stack in i rumpan på honom, och det kan ju inte vara så kul. Det är ju en hel meter tarm innan kameran är framme...Jag fick en gammal rävrumpa när husse och matte gick igenom mina människobröders leksaker och den har blivit en riktig favoritleksak, även om den blir mindre och mindre hela tiden.Jag kan kanske ha den som tomteskägg till jul?

Matte åkte och hämtade husse när han var färdigkollad.
Allting hade sett bra ut, och det firade dom med sangria på altanen. Skönt att han är hemma igen. Svansviftningar, Ludde

5 kommentarer:

strövelstorpslagottona sa...

Stackars husse voffar vi. Aldrig att någon hade stoppat in en sån grej i våran rumpa. Men det var ju tur att allt var bra. Sangria är ju aldrig fel säger mamsen.
pussar

Tessan sa...

oj oj men så bra att allt är ok med husse!! Jo du våran husse är oxå sådan.."KAN SJÄLV" för då blir det ordentligt gjort.....Jaja!

Primo är verkligen kal, riktig "sommar frilla" kan man säga;)Må gott och hälsa husse och matte i massor!

taxenmilton sa...

Nä fy tusan va läbbigt, hussen fick tvätta mig i rumpan igår igen och bara det, är inte så roligt. Skönt att det var bra med hussen. Jag har tuggat på min gose "Rävis" i natt och fått i mig stoppning och har kräkts nu på morron. Så nu kastar matte den synd tycker jag. Ha en bra dag önskar Milton

Malte och Snoken sa...

va skönt att husse såg bra ut inuti!! det såg gottigt ut det ni firade med, matte o husse har hela kylen full med illaluktande ost o vi får inte ens ta in en dö hare som luktar hälften så illa!

Hillman sa...

Va bra att din husse är bättre, såg smaskens ut det där, ja den där sangrian vill jag inte ha men annars så skulle jag nog kunna tänka mig en och annan gobit.

Vilken häftig rumpa du fick, har inte du skägg så det räcker ändå. Vi fick tag på en sån där en gång när vi var små, gissa hur många delar det kan bli? Väldigt många skulle jag vilja säga, matte muttrade på oss, för det var inte vår svans vi slaktade, hihi.

Taxkramisar.