onsdag 19 augusti 2009

Nattsömn

Jag brukar sova på lite olika platser under natten. Ibland ligger jag kvar i nedervåningen när husse och matte gått och lagt sig. Jag brukar gå upp till dom lite senare på natten, och då ligger jag en stund på den mjuka mattan på mattes sida av sängen. Det brukar vara svalt där för fönstret är alltid öppet. Vill jag ha det ännu svalare blir det badrumsgolvet istället. Husse har skruvat ned golvvärmen där och då är det skönt att flyta ut över de kalla stenarna. För det mesta hinner jag med alla platserna flera gånger under en natt. Matte är lite bekymrad över att jag inte ligger i biabädden. Hon säger att den har mysfaktor noll.Jag knökar hellre ner mig i den gamla väl använda fleecebädden som fått stå kvar på husses sida.I morse var jag snabbt nere i köket så att jag inte missade när husse tog ut kexen ur ugnen. De var precis lika smarriga som vanligt! Tack snälla husse!

Idag ska vi åka båten till torpet och äta kräftorna med Sara, Anders och Cornelia. Det ska bli kul. Onsdagskramar,Ludde

8 kommentarer:

Hillman sa...

Först har du kexkalas sen ska du på kräftkalas, värst vad du ska kalasa, akta så du inte får en kalaskula, hihi.

Här lyser solen så det ser ut att bli en fin dag, får se vad vi ska hitta på. Det har varit tal om att åka bil, hoppas att de inte glömt det.

Taxkramisar.

Malte och Snoken sa...

å vilka goa kex! hembakta oxå! mumma!!
vi nattvandrar oxå så därför har matte satt en grind så vi bara får ligga i biabädden, taskigt va! matte kan inte sova annars när hon hör oss o våra klossor klappra fram o tillbaka mellan olika ställen o så krafsar vi o bökar påstår hon innan vi kommer till rätta. våran taxföregångare Brasse grävde tom en stor grop i en soffa. En sån grop vill inte matte ha igen...skitmatte.

Arlo sa...

De där kexen!!!!! Oj, vad de ser goda ut! Vad har din husse i dem? Min matte bakar bara till sig själv, aldrig har hon bakat till mig. Hade hon receptet skulle jag kunna lägga huvudet så där på sned och be henne.
Själv har jag varit på mitt gamla "Doggis" idag, för både husse och matte skulle göra andra saker. Det var verkligen jättekul att träffa mina gamla kompisar.

Sigge Svamphund sa...

Åååååååååh de där kexen som är så underbara!
De jag fick av dej var ju alldeles utsökta

strövelstorpslagottona sa...

Vi vill också ha såna hembakade kex. Våran mamsing har inte tid säger hon, undrar vad det beror på. Kan vi få köpa?
pussar

Stella sa...

Jag får inte gå runt på nätterna längre, vi har grind vid sovrummet så att inte Dorran ska irra runt i mörkret, jag sover på husses fötter och Doris sover på mattes kudde..

Goda kexen ser ut, skulle så gärna vilja smaka :-))

Lukas sa...

Hej Ludde! Tack för dina kommentarer i min blogg :-)
Jag såg att du blev jättefin när du varit hos Eva. Hittade faktiskt din blogg på hennes hemsida då för länge sen. Det är synd att jag inte fick behålla mustascherna. Men matte glömde säga det till Eva. Mustascher är snyggt.
Kram Lukas

taxenmilton sa...

Kex Ludde nu kan du väl äta hur många du vill? Kul med dina nattvanor själv ligger jag på samma plats hela natten och gillar inte när det är svalt, skulle aldrig ligga själv någonstans, där husse o matte är, är jag. Nattis Milton