torsdag 27 augusti 2009

Rotavdrag

Idag har jag jobbat hårt. Matte skulle göra ett rotavdrag, och det var ett passande jobb för mig.

Den gamla rosentrybusken har gjort sitt och nu ska roten bort. Sedan ska vi flytta dit en kvittenbuske istället. Husse var uppe på ställningen och målade och spacklade under tiden.Vi har grävt upp all potatis också och där ska vi plantera vinbärsbuskar.Eftersom jag jobbat duktigt idag fick jag kulor och korv till middag och till efterrätt fick jag saffranspannkaka med vispgrädde och salmbärssylt. Mumsiga pussar, Ludde

PS. När jag gick på kvällspromis blev jag biten i bakhasorna av en ilsken tax. Hans matte som kom hämtade honom bad om ursäkt för att han hade smitit ut. Han kan inte ha det för roligt som bär sig åt på det viset. Dessutom mot en hederstax... Så skulle aldrig mina kompisar göra! DS.

9 kommentarer:

strövelstorpslagottona sa...

Du är ju en HEDERSLAGOTTO tycker vi. Alla dom bästa Lagottoegenskaperna har du, gräva, jaga löptikar och hjälpa till med allehanda göromål. Och snygg är du till råga på allt.
pussar till dej snygging.

Tessan sa...

Ha ha håller med Pia här i inlägget ovanför:) Sen så vill du INTE bli "rakethund" usch tänk på stackars Laika.....

Näää spåra skulle du gilla det är ju Lagotto i dig förtusan!
Sov sött!

Giah sa...

Ja tack Ludde jag blir ju så glad om du tittar in ofta!!! :) klart du får länka till mig!!!
Ska be husse kolla om vi länkar till dig...Har glömt??? är ju inne här så ofta, men du står på min favorit lista så jag har gått den vägen, eller svarat direkt på dina inlägg :)
Joo tack vi mår bra valparna och jag...Fast en av killarna är sååå liten och han mådde dåligt i går :( men nu hoppas vi han hänger med dom andra...Matte gav lite extra mat och vatten till honom (när han hade hamnat fel och kravlat bakom mig och blivit kall och lite uttorkad) nu verkar allt ok igen. Jag brukar lyfta honom till mina matbehållare emellanåt :)
Mycket matande blir det på gänget :) och slickande på magar och rumpor så jag har fullt upp!!!!
Va bra att ni hittat ett sele hoppas det fungerar nu, så du inte "glömmer" att matte är i andra änden av snöret ;)
Puss på dig Giah

Hillman sa...

Neej, vi skulle verkligen inte bita dig i bakhasorna, för det är fegt och vi är inte fega. Nu undrar jag om det var en släthårig variant av tax, för de är lite luriga. Vi strävhåriga är mycket snällare, men visst vi kan väl starta slagsmål vi med men det är om den andra hunden är stöddig. Är hunden vi träffar snäll, så bryr vi oss inte i honom överhuvud taget, leka kan vi oxå göra men då bits vi inte.

Vad duktig du var som hjälpte matte att gräva upp roten, det är roligt att titta på när du jobbar. Sen fick du nåt smaskens som jag aldrig ätit, saffranspannkaka med nån sylt och grädde, det lät jättesmaskens. Du har det bra du, jobbar du får du belöning efteråt, prexis som det ska vara.

Taxpussar i mängd.

Malte och Snoken sa...

nämen va hör vi!! har du blivit biten i bakhasen av en avart till oss!! kan aldrig ha varit en ÄKTA tax!! den skulle aldrig ha bitit en så söt hederstaxing som du! vi hade bara pussat på dig!!

vi är avis på din efterätt, gottigt säger matte!

sen har vi fnissat åt det fina samarbetet dig o matte emellan! blev ju fin grop där o alla rötter rök all världens väg!
ha en gottig helg med massa pussar o smask att äta vi ska till småland o jaga katter

Malte och Snoken sa...

sen efter att ha läst alla ovanstående inläggen vill vi med bestämdhet hävda att du är en tax o inget annat!! vi gräver, vi gillar löptikar, vi drar omkull våra mattar, vi är bra på att hjälpa till både i trädgård o kök! tax, inget annat!
slafsing

taxenmilton sa...

Håller med föregående talare, tax är du, tax förblir du så de så. Det var ingen snäll tax undrar vafför han gjorde så, det skulle jag aldrig göra. Någe med saffran har jag aldrig smakat få be matte att göra något med det. Fredags bus med mus Milton

Rudi sa...

Nu du Ludde, har jag fått min husse att baka "dina" kex! Jättegoda blev de och det luktar så gott i hela huset! Bildbevis finns på mattes blogg.
Kul att gräva upp rötter, sånt gillar jag också.

Sigge sa...

Blir avundsjuk på all smaskig mat du får!
Elak tax du träffade!
Jag har bara träffat ett par stycken o de har varit trevliga.
Men matte kände en fullkomligt vidrig långhårig tax i sin ungdom. han högg efter allt och alla.
I orgon ska jag vara i Skottvång igen.
Det är Gruvans dag med ganska stor hantverksmarknad.