torsdag 20 augusti 2009

Plask och plums

Matte var fortfarande sur på mig i morse för att jag drog ikull henne igår kväll vid bryggan. Det var ju inte meningen, men jag skulle springa fram till en annan hund, och glömde bort att hon var i andra änden av kopplet, så hon gick på öronen. Jag fick inte ligga bredvid hennes säng inatt, och jag fick gå morgonrunda med synnerligen kort koppel. Sedan fick jag bara kulor till frukost, så den hoppade jag över, och sen fick jag passa huset när de åkte och handlade. När de kommit hem igen och stoppat maten i kylen kokade dom kaffe och hällde i termos. Dom ville tydligen inte dricka kaffe hemma med mig. Jag låg tyst i hallen och sa inte ett knäpp, för jag kände att det inte var läge för något annat. När de hållit på en stund i köket, ledde de ut mig till bilen och stoppade in mig i baksätet tillsammans med Cocos hage. Vi åkte tack och lov bara den korta biten ned till bryggan, och sedan stuvade de mig och hagen i båten och åkte till torpet och lämnade hagen där. Vi stannade inte utan åkte bara tillbaks hemåt igen. När vi var nästan hemma igen svängde husse av och åkte till Glim, ett badställe på en ö där han badade med sina kamrater när han var liten.Där fällde de upp sina stolar vid vattnet och drack sitt kaffe.Jag fick springa omkring fritt nu när det blivit den 20 augusti och det gjorde jag med besked.Här uppifrån dök husse och hans kompisar för över femtio år sedan.Nu var det visst bara gäss som badade här.Nej minsann, husse hoppade i också.Vi hade dragkamp med min fender, och det var jättekul.Sedan hittade jag ett par köttbullsträd och när de var slut solade jag magen. Det blev en härlig dag till slut sedan jag blivit tagen till nåder, men jag fick äta upp kulorna till middag när vi kom hem igen. Våta pussar, Ludde

8 kommentarer:

Malte och Snoken sa...

men vilken underbar tur! va härligt att bo så nära vattnet o kunna ta fikat på en liten ö!!
va matte va långsint då?! vad är väl en liten omkulldragning oss vänner emellan....
slafspussar

Sigge Svamphund sa...

Oj då det var väldigt vad du hamnade i onåd.
Hoppas att matte inte slog sej fördärvad!
Mysigt det såg att att bada ihop med husse.
Det där med 20 augusti det märker jag ladrig av.
Jag jagar ju ingenting så jag slipper alltid koppel i skogen

taxenmilton sa...

Uj Uj Ludde var inte bra nä inte alls, dra omkull matten du måste tänka på vem som är i slutet på kopplet. Fast nu tror jag att matte är glad i dig igen. Vikken badpojke du och hussen är Fredags kramar Milton

Hillman sa...

Ja, i onåd kan man hamna om man drar omkull mattar. Det prakiserade jag och brorsan förra hösten men vi trasslade in matte i våra koppel, hon föll oxå omkull. Då var det inte nådigt att heta Hillman och Illserson, vill jag lova.

Slutet gott allting gott, du fick ju en fin avslutning på dagen. Hoppas att vädret är bättre hos dig, för här är det verkligen soffväder.

Taxkramisar.

Lukas sa...

Ludde! Vilka underbara bilder!
Vi är på Orust, hela förmiddagen regnade bort, men solen kom en stund på eftermiddagen. Lägger ut bilder när vi kommer hem.
Jag har absolut inget emot att du lägger en länk till mig på din blogg. Matte vet inte hur man lägger in länkar. Hon har försökt att lägga in din blogg som länk men lyckas inte... ?? Hur gör man?

Rudi sa...

Vad glad jag blev, svansen gick i raketfart, när matte printade ut receptet på kexen!Nu ska här handlas det som saknas, så har husse lovat baka till mig nästa vecka! Halva satsen,säger han, eftersom vi inte har sån där fin ugn som ni har hos er. Kan knappt vänta!

strövelstorpslagottona sa...

Vi var lite off i går, dom tvåbenta hade ju en ny dag att fira. Så tråkigt att du var i onåd, hoppas det har gått över.
pussar

Giah sa...

Vilka härliga sensommarbilder!!!
Aj aj man får INTE glömma vem som sitter i andra änden på kopplet ;)kan gå illa då!!!!
Hoppas din matte inte är gul och blå nu...
(fast vi brukar oxå glömma ibland) Vår matte blir oxå arg då ;)
Läst ikapp från den 18/8 och skrev ett inlägg där med, kunde inte låta bli :)

Nä det finns inte så mycket plats för hundar i corvetten, men jag skulle nog kunna ligga bakom sätena säger matte och Dahro på golvet vid mattes fötter kanske...Matte och husse såg nämligen ett par i en likadan bil ha en schäfer sittande framför sin matte!!!

INTE AKTUELLT SÄGER HUSSE!!!!! INGA HUNDAR I BILEN :( Vi gillar att åka bil ju...
Men vi har ju mattes bil :) där får vi följa med...

Tur ni har en bil du får åka i ,då kan du ju komma hit och hälsa på :)

Nospussar Giah