måndag 3 augusti 2009

Åhhhh, Cora!!!!

Himmelska lycka! Jag fick se att höglöpande Cora och hennes matte kom förbi på vägen när jag inte var kopplad. Jag sprang fram till stängslet och häcken och tutade och stod i, men jag hittade ingen väg ut. Snabbt som tanken sprang jag tillbaks förbi husse och runt vårt hus och ut på vägen och hann i fatt dom. Tyvärr han skithusse ifatt mig, och släpade hem mig. Sedan var det krok och snöre som gällde. Medan jag låg där komponerade jag en vacker lovsång till Cora.

Så här låter den!

Kärlekskranka pussar, Ludde

7 kommentarer:

Hillman sa...

Jaha, du har lärt dig ylsången och gnöl låten, hihi. Så där låter jag oxå och matte vrålar håll tyst men gnölet fortsätter. Luktsinnet är bra hos oss jyckar, vi kan känna en löptik på flera kilometers håll.

Taxkramisar.

Katta & Doriz sa...

Du sjunger ju så vackert!!! Tycker din husse är dum som inte låter dig gosa lite med Cora.

saphira sa...

stakars Ludde tänk om vi gjorde likadant med dem.

Stella sa...

Åhhhh Ludde, tycker så synd om dig!! Hoppas att Cora hör din fina sång och gör en rymning till dig!!

taxenmilton sa...

Ja Ludde inte lätt att vara hund alla gånger. Jag kan åsso tuta och låta så matte och husse kan bli tokiga. Vi har ganska många tjejtikar här på gatan så det kan ibland bli ganska långa sånger och gnällande. Medlidande Milton

strövelstorpslagottona sa...

Vilken vacker sång, fattar inte varför tösen inte sprang tillbaka till dej. Hade vi bott nära dej hade vi kommit som kometer.
puss på dej snygging

Kasper sa...

Kanske du skulle skicka in den där serenaden till nån sång- eller kompositörstävling? Finns säkert nån sån på gång nånstans. Tror du skulle ha en god chans att slå igenom!
Om man slår igenom blir man idol och då får man göra precis som man vill. Och tjejerna ställer sig på kö! Har jag hört berättas.
Tycker du lät smäktande och vackert!