torsdag 6 augusti 2009

Hos Nisse

Igår behövde inte matte laga någon mat.Vi åkte till Nisse för att äta middag.Nisse hade köpt sushi.Vi åt på balkongen. (Matte hade tagit med mat till mig, men jag åt bara godis och ben som jag fick av Nisse)Efter maten gick vi på en promenad till Björkhagens Golfklubb där jag fick vatten och människorna drack kaffe och åt glass.Sedan gick vi ned till Söderbysjön där det fanns hur mycket hundgodis på stranden som helst! Canadagässen gör tydligen sådana...Jag såg en snygg tjej där och försökte smita iväg till henne, men skithusse satte stopp för det.Idag har husse flyttat byggnadsställningen runt knuten och skynket är borta. Tyvärr försvann köttbullsbutiken ungefär samtidigt, men husse har lovat att det ska bli en ny butik snart. Jag har ju en hel del kvar av lagret, även om det minskar i rask takt... Godiskramar, Ludde.

7 kommentarer:

Sigge Svamphund sa...

Jag tycker att du med det snaratse ska släpa ut dina människor i skogen.
Kantareller växer inte på grtäsmattor!!
Men nu är det ju så hett o torrt att det kommer att bli dåligt med svamp ett tag
Förresten så tycker jag att du ska ställa upp i alla talangtävlingar du hittar så kan resten av deltagarna slänga sej i väggen

Stella sa...

Det var väldigt vilket tjejintresse du fått, nya brudar varje dag :-)

Hoppas att butiken snart öppnar igen!!

Kramar

strövelstorpslagottona sa...

Tur att gässen ger dej gosig, när ingen annan förstår vad du behöver. Nu när du inte får dejta flickorna. Håller med dej om att du har en skithusse. Det blir väl inget bröllop av då med Ghia förstår vi, attans också, men det kommer fler snyggingar.
pussar

Taxenmilton sa...

Men Ludde köttbullar är till för att ätas inte sparas, du som har köttbullsträd kan väl bara äta så mycket du vill ( när inte hussen o matten ser) ja gäss bajs är gott men det är riktigt gott att rulla sig i det åsso. Håller tummarna för Ghia att du får till det. Sov gott önskar Milton

Kasper sa...

Den där Nisse verkar vara en hyvens kille - ger dig ben och godis i stället för kvällsmat. Där skulle min matte ha en hel del att lära!
Och så strandgodis på det...
Snyggt hus du bor i! Men bra att du får en ny butik, för vad är väl ett vanligt tittin-tittut-fönster mot ett riktigt BUTIKSFÖNSTER!!!

Tessan sa...

Nisse är ju en trevlig typ som ger dig gottis;) Fick du inte smaka glass på golfklubben?
Jag har sagt det förut och jag säger det nu...du bor då i ett fantastiskt härligt hus! Ja jag tänker ju alltid på Pippi när jag ser det....även om det egenligen inte liknar hennes....Tur att det finns lite på lagret så husse kan fixa en ny butik åt dig....

Puss på din fina nos!

Hillman sa...

Jaså, du äter bajs efter kanadagäss, hmf jag brukar äta efter andra djur men matte blir så förbaskad, så det är bäst jag låter bli.

Vad kul, du verkar haft som varit ute och festat med din familj.

Taxkramisar.