söndag 2 augusti 2009

Daller

Medan husse satte i det nya fönstret i arbetsrummet och skruvade dit haspar och hakar, skrapade matte fönsterfoder och duttade shellack på kvistarna. Sedan åkte vi till stan och vattnade Saras blommor, och hämtade en bilbarnstol som vi ska ha bredvid mig i baksätet när Coco åker i vår bil. På hemvägen köpte vi en ny sele till mig som passar bra både till flexikopplet och till säkerhetsbältet i baksätet.Jag har varit lös och ledig mesta tiden idag, och legat och spanat efter tikar men utan resultat.Till middag åt matte och husse först en laxsmörgås.Sedan åt de en Zuccinisoppa med vitlök och bruschetta. (Det var den zuccinin de tog på torpet)Till efterrätt åt de något läbbigt dallrigt som heter Jello. Matte gör dom i gamla bägare från Glassbilens marängcuppar.Jag fick smaka lite, men fick inte riktigt grepp om den.Matte hjälpte mig med sked, och då gick det bättre.Husse säger att han ska ordna en ny plats för min butik nu när fönstret är på plats. Det blev i alla fall köttbullar till middag för mig idag.Vi får väl se...Svalaste platsen hemma just nu är på stenplattan framför kakelugnen. Svala kramar, Ludde

6 kommentarer:

strövelstorpslagottona sa...

Du är inte lite bortskämd du. Men för tusan, det är så det ska va.
pussar

Tessan sa...

Svalaste platsen?? HÄr behövs inte letas efter sådana...det är ju för tusan svalt överallt!!
Hoppas du får en ny köttbulle butik:) Men vilken go mat dina flockmedlemmar äter...mmmm mums! Tror jag kommer på besök;)

Må gott du underbara skapelse!:)

Kasper sa...

Klart butiken måste återuppstå någon annanstans. Den kan ju inte bara tas bort, så där!! Jag menar - har man skämt bort dig så har man! Du är allt lyckligt lottad du!! Och köttbullar till middag... Ojojoj - avis? Jag?? Hmm...

Matte säger att den där middagen skulle hon verkligen gilla, och jag också (om hon slapp Jello, vill säga). Skulle antagligen kunna klara mig utan den, jag också.

Mysigt med kakelugn, jag har visserligen bara en kamin, men ajg gillr också att ligga framför den, på tegelstensplattan. Svalt och skönt. Där borde matte också lägga sig i stället för att klaga över värmen!!

Sigge sa...

Hörru Ludde jag kan faktiskt vägen till snygga brudar också.
Såg din kommentar hos Giah

taxenmilton sa...

Hej Ludde jag och Felicia fick köttbullar till Lunch idag det var gott, sen var vi ute och plockade lite blåbär fast det vet jag inte om jag tyckte om kanske lite men det var surt, men kanske gott. får prova någon mer gång och känna om jag gillar det. Tjej spanar Kramisar Milton

Hillman sa...

Dallrande käk är inget vidare, svårt att få tag på.

Taxkramisar.