söndag 30 augusti 2009

Dagarna går, och vi med dem

Dagarna är sig ganska lika nu. Har fått omväxlande blodpudding och köttbullar med makaroner till mat. Efterrätterna har varit smaskens och idag fick jag leta upp en hel blodpuddingsskiva i delar. Matte går bara morgonpromenaden med mig och när vi går längre brukar husse hålla i kopplet tills vidare. Matte och husse har inte bestämt sig för en ny sele än. De vill alltid undersöka och titta på saker innan de köper, så det lutar åt en Linköpingsresa för att kunna kika på den. Då kan vi hälsa på mina tvåbenta valpkusiner i Berg samtidigt.Husse gick en långpromis själv med mig idag, och det var för att ta en bild på en fånig mur med några små blommor som gillar att växa i den. Det finns en kulle i våran i trädgård som skulle behöva en sån mur. Jag får väl vara glad att jag också kom med på bilden... Trötta tassar! Ludde

6 kommentarer:

Giah sa...

Va duktig du var som hjälpte matte med roten!!!
Långpromenader är skoj...Dröjer ett tag innan jag får gå någon...

Synd att du inte får någon buskompis ;) han hade nog tyckt det var skoj att ha DIG som bror!!!

Fick nyss majsvälling med druvsocker och äggula i...MUMS!!!! Matte tycker det behövs extra vätska nu när inte magen är ok...Och valparna ska dia!!!
Nospussar Giah.

Ps.När valparna är större får ni gärna hälsa på :) fast ni inte ska ta med någon hem ;)
Ds.

strövelstorpslagottona sa...

Jaha, så matte har inte lust att bli omkulldragen än!!!!!!
Men snygg är du allt din buse
pussar

Tessan sa...

MEN HALÅÅÅ LINKÖPING! Herre jösses då får vi faktiskt träffas! Vi bor ju faktiskt här!
Tjingeling!

Hillman sa...

Det var rena ringmuren, som din husse fotat. Vilken tur att du råkade stå där oxå, annars hade inte du blivit med på bilden.

Blodpudding det var en lyxig middag, det är något som jag gillar men då ska den vara rå förstås.

Taxkramisar.

Malte och Snoken sa...

"dagarna går sin gilla gång..." vi tycker det låter som storfest med tanke på den fantastiska maten som serveras i luddehuset!! vi vill oxå ha köttbullar o makaroner! guuu så orättvist!!

taxenmilton sa...

Ja Ludde håller med dagarna går sin gilla gång, den enda skillnaden är maten tycker jag. Husse älskar blodpudding och får det ibland och då får jag åsso, men där är det nobben det tycker jag inte om. Här har det börjat regna och jag som skall nattpinka usch. Kram Milton