tisdag 18 augusti 2009

Dunderbak

Jag har mest legat och vilat mig idag.Örebroresan igår tog nästan knäcken på mig, även om det var kul att träffa Farfar och Karin. Vi kom inte hem förrän klockan åtta på kvällen, och då fick jag äntligen middag. Det var därför jag inte orkade äta något i morse.

När vi fikade, efter mattes gympa, så fick jag inget kex heller när jag letat färdigt. Dom var slut!!! Det är visserligen okay med Frolics men i alla fall... (Jag noterade att de bara åt müsslikakor till kaffet, så kanelbullarna var tydligen slut också.)
Jag bad försynt husse att göra några nya kex, och då gjorde han en dubbel sats. Först satte matte en matbrödsdeg, och medan den jäste bakade husse kanelbullar, och när dom jäste blev mattes bröd klart, och när husses kanelbllar sedan var klara gjorde han kexen. Hängde ni med på det där? Hur som helst står kexplåtarna kvar i ugnen tills i morgon, så det blir nog kex till frukosten. Det blev ju 115 stycken... Hjärtekramar, Ludde

5 kommentarer:

strövelstorpslagottona sa...

Vilka bra tvåbenta du bor hos. Förstår att dom älskar dej JÄTTEMYCKET.
pussar

taxenmilton sa...

Oj Oj 115 st det var mycket kex, måste räcka jätte länge, matte hade åsso en sån dag igår med massor att pyssla med i köket, Ludde säg till din husse, att i dag skall min husse och matte äta din husses älsklings rätt, Hi Hi bidde nåt att tänka på va!!!!!!! Kramizzzzzzzzzzzzz Milton

Hillman sa...

115 kex, då borde de ju räcka i 115 dagar men du kanske äter mer än ett per dag. Du har i alla fall en hyvens husse som bakar till dig, han ska du vara stolt över.

Taxkramisar.

Malte och Snoken sa...

å va bakhändiga dina matthussar är!! vi blir riktigt avis på allt det goa som de bakar!!
slafsing

Giah sa...

SNÄLLA skicka receptet på kexen till min matte :)
Ser ju supergoda ut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag har blivit väldigt SUGEN på GODSAKER på sista tiden...Hungrig ofta ;)
Puss Giah