måndag 31 augusti 2009

Garnudden

Husse har målat gaveln gul för andra gången medan matte och jag ledde arbetet. Vi åt rester till middag idag och jag fick laxen från i går medan husse och matte fick äta upp ankbröstet och potatisgratängen.Efter maten gick vi bort till Garnudden, där vi ofta gick i vintras.Jag gillar den lilla stranden som finns där.Det är fortfarande behagligt i vattnet och jag rejsade för fullt.Jag övade i att gå på frambenen, men det gick inge vidare. Sandiga svansviftningar, Ludde

8 kommentarer:

strövelstorpslagottona sa...

Gullegosing. så härligt att bada. Du gjorde ett bra val med laxen, ankbröst kan man ju skaffa sej på egen tass.
pussar

Stella sa...

Tänk.... För inte så länge sen så ville du inte bada, nu är du ju som mig ;-))

Kramar

Hillman sa...

Lax är mums, ankbröst har jag aldrig smakat men jag antar att det smakar som orre och tjäder för det har jag ätit. Du får väl ta och jaga lite änder för det är ungefär det samma, nu när du ändå är ute i vattnet.

Taxkramisar.

taxenmilton sa...

Ja inte kan man säga att du är en badkruka, passa på nu innan den kalla vintern kommer. Ja Lax är verkligen mumsigt, idag skall matte göra hundköttfärssås till mig, det skall bli spännande och lukta på och se om det går ner. Nu skall vi ut o lufsa lite i skogen Taxiga kramar Milton

Malte och Snoken sa...

tycker du gick/skutta riktigt bra på frambenen! vi är ena hejare att gå på bakbenen när vi ska spana efter nåt, då säger matte att vi ser ut som små lemurer, sandekorrar o alla de där söta ökendjuren som står på bakbenen o spejar.
slafsingar till borstig mustasch

Lukas sa...

Hej Ludde! Tack för din kommentar hos mig. Ja...matte och lizette fick panik när jag sprang iväg och utforskade omgivningen på egen tass. Men dom är ju inte vana, vet du....dom tror att en Lukas bara är borta högst 5 minuter, inte en hel timme.
Du har också en liten badvik. Visst är det härligt. Just att kunna doppa sig lite och sen springa upp och skaka av sig allt vatten :-)

Kan du gå på frambenen!!! Imponerande!

Sigge sa...

Gå på frambenen har jag aldrig testat!
Kanske ska prova på det.
Men dina framsteg som badhund är otroliga.
Jag minns hur rädd du var för att testa!
Bada är faktiskt livet!

Giah sa...

Va söt du är på två ben :)
att gå på frambenen är inte såå lätt kan jag tänka...Bakbenen kan jag oxå gå på om jag spanar efter något ibland men frambenen nää tror inte det ;)
Puss Giah
Valparna äter och växer :)