tisdag 4 augusti 2009

Nytt snöre

Det är inte så mycket som hänt idag. Matte åkte tåg till stan och gympade. Husse vattnade katterna och målade plankbitar. Matte hade köpt ett halvt kilo kantareller utanför Stockholm Södra, så jag fick leta kantareller vid kaffet. Husse följde efter mig vart jag än gick, och så fort jag hittat någon svamp så fick jag en frolic istället. Nu börjar dom prata om att gå ut i skogen också, men det blir väl att slita trottoar som vanligt...Husse knöt dit ett nytt snöre i kroken, för när jag såg två hundar på vägen utanför så glömde jag att jag satt fast, så när jag sprang fram till staketet gick det gamla snöret av. Vi får väl se om det nya håller bättre. Slafspussar, Ludde

6 kommentarer:

Hillman sa...

Slita snöre är jobbigt, husse får sätta fast dig med en kätting i stället eller med en plastad vajer, om nu det nya snöret inte skulle hålla.

Ska du konkurrera med Sigge och bli svamphund du med. Ja, se mattar de har idéer de, när det handlar om svamp vet man var man har dem.

Taxkramisr.

Rudi sa...

Åh, Ludde, vad jobbigt att behöva sitta fast i snöre! Det har jag aldrig behövt prova på. Än. Min matte säger att jag är väldigt speciell för jag har inte förstått det där med löptikar än, jag är omgiven av dem, men fattar inte att det är något att bry sig om. Jag bara strosar omkring här hemma som vanligt. Fast det är väldigt varmt idag.

taxenmilton sa...

Leta kantareller kan du väl göra om du får en frolic för varje kantarell, frollar är tror jag mycket godare än svamp. Idag har jag provat att smaka vinbär det var blää, Sovkramar Milton

strövelstorpslagottona sa...

Mamsen har ett bra tips angående snöre. Köp en bogserlina, en sån där som fjädrar. Då blir det inga ryck i nacken (förlåt Ludde, men det är bättre än snöre) Vi vill ju inte att du ska behöva vara bunden. Men detta är det allra bästa om det nu är tvunget.
pussar

TEssan sa...

Näää ryck i nacken får det inte bli...Du förstår att just detta med ryck i nacken har MÅNGA hundar fått whiplash av, och jag vet hur jävligt det är!! Sele och ett sådant som Pia skriver om som är elastiskt är bra!! Vi får hoppas att dom kanterellerna som du hittar i skogen oxå är pillade på av många människor, för det är det som luktar på de köpta;) Det ska helst vara kantareller man plockar med tång och lägger i sin trädgård som man ska träna på!! Ja så nu vet du det min käre Ludde!
Puss på dig snygging, nu ska jag sova!

Malte och Snoken sa...

matte borde oxå åka till nåt gympa ställe nu efter semestern...
slafspuss på mustaschen