fredag 14 augusti 2009

Lunch

När jag går ut med matte på morgonpromenaden runt kvarteret brukar jag inte vara kopplad. Precis vid Åkes tomt sprang det ut en hare från en buske, och då vaknade greyhounden i mig. Jag är ju inte långsam av mig när det gäller att kuta, men den här haren var tyvärr suverän på att springa. Säkert snabbare än Bolt... Matte försökte hinna efter, men hon hade inte en chans. Hon är ändå ganska klurig, för då gick hon till huset där en av mina löptikar bor, och där hittade hon mig på gräsmattan. Jag ska inte berätta vad hon sa, men sedan gick vi tillsammans hem och åt frukost.Jag tyckte att jag måste blidka matte lite så jag bjöd på köttbullssmörgåsar till lunch idag.Jag gillar inte limpa och sallad så mycket, men köttbullarna äter jag med god aptit.

Imorgon ska jag få fiska kräftor med husse och matte. Det ska bli spännande. Vi hörs då! Slafspussar, Ludde

PS. Malte och Snoken! Tala om för eran matte och husse att jag kom hem till min matte och husse den 25:e september 2008, och då hade jag ingen egen blogg, men husse skrev om mig i sin. DS.

9 kommentarer:

Hillman sa...

Jag antar att din matte sa samma som min brukar säga och det lämpar sig inte i tryck. Tänk att du fick köttbullar trots att du var på rymmen, det tror jag inte att min matte serverat mig. Det hade nog bara blivit hundmat och inget godis.

Du när du nu ska fiska kräftor så akta nosen, de är ena rackare på att nypas.

Taxkramisar.

Ludde sa...

Njaa, fick och fick... Det var jag som bjöd dom på mina köttbullar.

strövelstorpslagottona sa...

Kräftfiske, det är grejej det. Mamsen har berättat om det när dom bodde i Småland med fiskevatten som hörde till deras hus. Men det var långt innan våran tid. Men oj så mycket vi hade velat vara med om det. Så njut av detta lyxiga.
pussar

Sigge sa...

Usch, kräftor är äckliga säjer matte som har fobi för allt som lever i vatten.
Mackor är gott det också och sallad om det inte är isbergssallad.

taxenmilton sa...

Ludde har du ändrat något för mina kommentarer kommer inte fram jag kollar nu ,ha det bra Milton Ps förra kommentaren skulle jag svara på massa grejor, Ds

taxenmilton sa...

Hi Hi blir glad igen,,,,,, kanske att det var Åskar som gjorde något Ha ha det Milton

Stella sa...

Köttbullar till lunch, inte dåligt....
Kräftfiske låter väldigt spännande, hoppas att ni får många.

Ha en underbar helg!

Tessan sa...

Åhhh fika kräftor har jag aldrig gjort...men jag skulle inte klara av att koka dom heller.....Så jag hoppas att Assars kompis kommer med lite från sitt vatten i år oxå:) Näää limpa och sallad är inte mina grabbar så förtjusta i heller....ja jooo limpa går väl an men sallad NÄÄÄÄÄ! Köttbullar däremot är toppen!
Ha en skön lördag!

Malte och Snoken sa...

ja vi har kikat nu o du var väldans söt o fin!matte sa så larviga saker så det kan vi inte ens skriva utan att bli avundsjuka.
jaga harar är kul vi blir alldeles till oss när vi ser nån vi oxå! Tur ändå att du gillar tjejer så du sprang dit! köttbullar det är grejer det, tänk om de bruna kulorna i matskålen alltid var köttbullar!!!
slafsing