onsdag 26 augusti 2009

Sams

Jag har verkligen försökt att bara vara liten, söt, snäll och gullig i flera dagar nu.Det verkar som om det hjälpte för nu är matte och jag äntligen sams igen! Husse hittade en sele från Swedish Dog Design som kanske skulle passa mig. Det är inget som gör ont eller skadar mig om jag försöker dra, och det låter ju bra.

Hillman! Dom har försökt att kasta skramliga och otäcka saker när jag gjort fel, men mitt minne är så kort, och dom är alldeles för långsamma, så det har inte fungerat så bra. Husse har kastat sin mössa i backen ibland, och det är ganska läskigt det med, men nu har den, tack och lov, farit till himlen...

Stella! Vi vill gärna veta vad det var för märke på Saccos sele.

Giah! Tack för tipset om Antidrag. Det var genom att söka på antidrag husse hittade många bra sidor om olika sorters selar.

Alla andra! Tack för medkänsla och omtanke! Skönt att veta att det finns plats i Strövelstorp om det sk-ter sig.

För att tala om något helt annat. Matte tror att jag sett för mycket på friidrotts-VM.
Jag ser nästan ut som Usain Bolt när jag sover... Lyckliga kramar från mig, Ludde


8 kommentarer:

Lukas sa...

:-) Underbart att vara sams med matte! Det finns inget bättre än en snäll och go matte.
Jag tycker att du mer ser ut som en höjdhoppare precis i hoppögonblicket :-) fast liggande.

Kramar Lukas

Malte och Snoken sa...

hihi eller som om du just kastat iväg en kula eller diskus!!!
slafspuss lurvtuss

Sigge sa...

Ska det där vara bekvämt????????
Jag sover alltid utsträckt på sidan.
I morse pajade mattes mobil,
Den tålde inte sms om att Giah fick valpar i natt!
PS Det är sstor hantverksmarknad i Skottvång på lördag 10-16

taxenmilton sa...

Skönt att höra Ludde sköt dig nu, för det är alltid bäst av vara sams, din sovställning är helt ok och ser mycke bekväm ut, Natt puss Milton

Hillman sa...

Lite trångt i lådan kan jag se, du är nog för stor för lådan. Ja, jag ska inte säga något för jag gillar oxå att ligga trångt, det är mysigt. Bra att din matte och du är sams igen, det är inte roligt att vara osams. Matte brukar muttra över allt skräp vi drar in men då säger våran favokusin, du kommer att sakna skräpet när hundarna är i hundhimlen. Så rätt så rätt, matte vet hur det är när hundar kommer till de sälla jaktmarkerna.

Nattistaxkramisar.

Stella sa...

Skönt att ni är sams nu igen!!

Saccos sele är av märket Trixie och heter EasyWalk Proffesional, en bra, väldigt prisvärd sele. Saccos matte grät och var på väg att ge upp sin älskade hund innan hon fick den selen, den har verkligen fungerat!!!

Kram på dig!

strövelstorpslagottona sa...

Inte går det väl att vara arg på dej? Härligt att matte har tagit sitt förnuft till fånga och blivit vän med dej igen. men du är nog en liten tokstolle, men ack så underbar
pussar

Tessan sa...

LUDDE du har hittat den absolut bästa selen i sverige!! Det är min bästa kompis Kickis väninna som gör dom och som även tagit patent på dom. Jag har själv beställt en till Primo! Jag lovar dom funkar verkligen har sett hur många hundar som helst som dragit tusan och som går hur fint som helst i den selen.Så bra val killen!

Sov sött!