onsdag 12 augusti 2009

Flisor

Matte åkte tåg till stan igår och gympade, och sedan åkte husse och jag och hämtade henne, men dom åkte inte hem direkt. Husse skulle till tandläkaren så matte och jag gick i Rålambshovsparken och längs Norr Mälarstrand och promenerade i nästan två timmar. Matte sa att i ett av husen vi passerade hade hon arbetat. Det var där hon träffade husse första gången för över fyrtio år sedan. Det tycker jag låter vansinnigt länge sen... Hur gamla är dom egentligen? Vi gick till en hundrastgård i Konradsbergsparken också. Jag träffade en liten blandis där som jag lekte med en stund, men det var ingen mysig plats. Den gården jag brukar vara i vid Vitabergsparken är mycket bättre.När vi kom hem hjälpte jag husse att flisa upp ved på altanen. Kramar Ludde

7 kommentarer:

Lukas sa...

Hej Ludde! Hälsa på mig i min blogg om du vill. På måndag ska jag till Evas hundvård i Eskilstuna, du vet, där har ju du också varit. Det ska bli läskigt, men skönt. Jag är lite tufsig nu.

Malte och Snoken sa...

hej söta ludde o med matte o husse, våran matte tyckte det lät jätteromantiskt att din husse o matte hållt ihop så länge! det är nåt visst med dom!
snällt av dig att vara flismaskin så husse inte förtar sig!
slafspussar

Sigge Svamphund sa...

Nu funkar det igen att få in bilder i datorn så mattes humör är lite bättre.
Fast i skogen idag så exploderade hon!

Hillman sa...

Vad duktig du är som hjälper husse att flisa ved, kan vara riktigt jobbigt att göra det för hand.

Taxkramisar.

taxenmilton sa...

Vi var i Vitabergsparken förut en kväll när det var så fint väder, fast jag ville inte gå in på gården där det var så stora och många hundar inne då. Fast det var väldigt fint där. Oj fyrtio år tillsammans det är en stund det. Kramar Milton

strövelstorpslagottona sa...

Nu försöker vi en gång till.Det förra inlägget försvann.
Så duktig du är som hjälper husse flisa till "tännebränne" (skånska)
pussar

Tessan sa...

Hmmm "tännebränne"???Ja ja det ska vara en skånska till det;) Låter som du haft en mysig promenad och så får du ju flisa ved när du kommr hem:) Här sitter jag åter med katten vid datorn.Gick ut med hundarna på kvällspromenad så husse fick måla färdigt när jag kommer hem och ska klä av mig för kvällen...vem sitter på fönsterbrädan i sovrummet?? JO KISSEN som presst sig in genom det öppna fönstret, HJÄLP vad ska jag ta mig till? SUCK!
Natti på dig gullgosse! Och hälsa husse och matte att jag tycker det är underbart att dom hållit ihop så länge, vi har hållit ihop sen -85 så det är ju oxå några år:)