fredag 21 augusti 2009

För säkerhets skull

Jag är inte riktigt säker på att matte har förlåtit mig för omkulldragningen, så för säkerhets skull lät jag husse hålla i kopplet när vi var ute på promis idag.Matte och jag gick bredvid varandra i alla fall. I övrigt har dagen varit ganska lugn. Matte och husse har städat för dom har bjudit släkten på lunch imorgon, och jag har hållit mig undan i trädgården. Matte hade gjort fiskgryta till middag på lax och havskatt, och jag fick smaka lite efter att jag ätit upp min kycklinglever. Den var jättemumsig och matte lovade att jag får det till frukost imorgon också. Inte alla hundar som får äta katt... Lördagskramar, Ludde

7 kommentarer:

Tessan och pälsbollarna sa...

Men jösses amalia hur har jag kunnat missat så mycket här!? Har just avslutat kvällens blogg....
Vilken underbar liten ö det där Glim är...AVUNDSJUK? Näää inte jag inte;) Du måste även ha världens bästa husse som fixar sådana kex till dig! Har du ett recept man kan få? Våran husse kan nog knappt koka ett ägg....i och för sig kan han mycket men det är sådant vi inte har så stor nytta av när vi bor som vi gör! Matte får lägga i en kudde och lite mjukt täcke i biabädden, så har jag gjort med den stora vi har hemma, då går det bra att goda ner sig:)
Ha det gott, kramis och puss på nosen..

taxenmilton sa...

Mums Mums med katt, fast havskatt annars skulle jag nog inte våga äta, för den katten som hoppade på mig var inte att leka med, både jag och matte (matte är jätte rädd för katter)). Tyckte att det var jätte läbbigt. Idag kanske jag får smaka en liten bit surströmming, det är nog inte så bra för en liten mage, men man kan väl få smaka. Lördags kramar och nos gos till dej Ludde ifrån Milton

Malte och Snoken sa...

hoppas matte inte slog sig o fick känslorna allt för stötta så hon törs hålla dig någonsin igen!!! vi brukar försöka dra matte över murar när vi ser katter....det vill aldrig matte följa med på...skitmatte!

Hillman sa...

Nej, men vad häftigt äta katt, hmf om jag skulle göra det skulle nog matte bli riktigt förgrymmad på mig. Hoppas du får en trevlig lördag med mycket godis, för du får väl lördagsgodis.

Kramar.

Giah sa...

Tack såååå mycket för receptet på kakorna :)

Nu gäller det bara att få matte att handla hem det som fattas i skåpen och sedan BAKA KAKOR till mig!!! :)

Nospussar Giah

Sigge Svamphund sa...

Nä Ludde håll dej borta från den där katten!
Enligt matte med fiskfobin är det en förklädd vithaj.
Spelar säkert bara död och sen sätter den sina tänder i dej!

strövelstorpslagottona sa...

Det där med att äta katt är vi lite skeptiska emot. Ska man inte gosa med såna? Att det kan osa katt har vi hört(mamsen osar så ibland)
pussar