måndag 17 augusti 2009

Bilservice

Husse brukar serva bilen i örebro, för de är mycket billigare där än i Stockholm.Idag åkte vi iväg efter frukosten och jag gnällde inte ett dugg i bilen. Husse satte farthållaren på 90 och där fick den stanna utom på en kort bit som var 70-sträcka. Han har fått för sig att jag inte gillar att åka så fort, men det spelar ingen roll för mig. Jag gillar inte att vara i bilen ens när den står still. Vi stannade i Arboga och matte gick in på Ö&B och köpte en handduk till mina tassar, medan jag rastade husse i skogen bakom parkeringen.Sedan fortsatte vi till farfar och Karin som bor i ett fint hus vid Viktoriaparken i Örebro.Vi satt i deras nya uterum och fikade och Karin hade fått en blåbärskaka som jag fick smaka på. Den var jättesmaskig. Husse lämnade bilen på verkstaden och sedan gick vi en promenad på stan. Hela stan var full med en massa konstig konst.Jag tyckte det såg läskigt ut med handen i vattnet.Om jag mötte en så´n när jag badade, skulle jag nog göra i pälsen... Vi åt en tidig middag när husse hade hämtat bilen, och sedan han fått igång Karins fax och kollat lite på henes mopedbil så åkte vi hem. Idag blir det sängdags tidigt. Nattkram, Ludde

9 kommentarer:

strövelstorpslagottona sa...

Den där konsten i vattnet var väldigt läskig, fy tusan. Så duktig du var i bilen. Hoppas det gick bra med bilen.
pussar

Giah med flock sa...

Håller med, fy va läskig konst!!!
Att ni inte passade på att hälsa på oss när du nu var med och åkte bil till Örebro...Kunde ju svängt av i Eskilstuna väg 53 mot nyköping...Åk ca 1 mil så bor jag på höger sida av vägen...Axnäs står det på skylten där du svänger in :)
Välkommna en annan gång!!!
Nospussar Giah
Ps. Börjar bli jobbigt med magen nu...Den är i vägen när jag ska tvätta mig mm.
Men SNART säger matte kommer dom ut!!!
Ds.

Arlo sa...

Men Ludde! Jag var hos vår gemensamma barbererska innan midsommar, före- och efter-bilder la min matte ut den 16 juni! Du kan be husse scrolla ner så får du se. Nu börjar jag bli vildvuxen igen, det går fort, eller hur? Jag åkte också bil til Örebro nyss, fast vi fortsatte till Nora, där fanns det massor av hundkompisar att kolla på medan matte och husse strosade omkring. Dessutom fick jag en stor skål falukorv och stekt potatis under bordet på en restaurang där. Det var en bra resa...

Sigge Svamphund sa...

Den där konsten skulle jag nog ha simmat ut och försökt hämta in.
Gillar inte när det är underliga saker i vattnet.

taxenmilton sa...

Duktig Ludde skönt att det gick bra i bilen, själv älskar jag åka bil långt och länge. Fy tusan vad otäckt med handen i vattnet nä det tror jag inte jag gillar. Ha en bra Tisdag kramisar Milton

Stella o Doris sa...

Hua så hemskt, det där med konst är nog inget för oss hundar... I övrigt verkar du ju ha haft en utmärkt dag!

Kramar

Hillman sa...

Jag håller med dig, skulle jag få se en sån där hand i vattnet, då vore det baske mig färdigbadat. Jaså, du är inte förstjust i bilåka du, jag bara älskar att åka bil men så har jag gjort det ända sen jag var liten valp. Kennelmatten brukade ta med oss på en åktur, så vi skulle vara vana vid det när vi kom till våra familjer. Det var nog väldigt bra, för så mycket som jag har åkt bil sen dess, så hade det inte varit bra att bli åksjuk.

Taxkramisar.

Tessan med "pälsbollarna" sa...

Men fyyyy, ja jag hade nog gjort i bikinin:)Den såg läbbig ut. Men oj gillar du inte bilåkande? Synd för man kan komma till massor av skojjiga ställen då...HÄr ÄLSKAS det att åka bil!

Men du hade ju trevligt så då tror jag nog du glömmer det obehagliga med bilåkandet...Men jag tror nog inte som husse att det är farten som gör det;) Puss på nosen din...hälsa flocken!

Malte och Snoken sa...

konstrunda i örebro minsann, du va oss en kulturellvovve du!
vi va me matte i marsvinsholms skulpturpark o vi höll oxå på att göra i pälsen när vi såg vissa skulpturer! vi moffa på dom!