fredag 3 december 2010

Snö och varmare

Lite varmare idag men det snöade ordentligt så jag var ute och skottade och hämtade in ved med husse. Matte blev förvånade idag, för jag åt upp alla kulorna och till och med bad om mer fast det inte var något extra på. De har gått tillbaks till Eukanuba, och dom kulorna gillar jag bättre. Jag gillade Pedigree också när dom provade en påse, men har tröttnat lite på dom. Jag får ju så mycket annat gottigt också, så jag ska väl inte klaga. Omväxling förnöjer.Jag fick inget grisöra till drinken idag, men en redig tjurmuskel. Den räckte hela kvällen.Matte hade gjort en soppa med lock på som hon serverade lax och grillade räkor till. Det doftade gott, men var nog inte nåt för mig.Under locket var det tomat, broccoli och andra grönsaker.Nu ligger jag och smälter maten medan resten av flocken ser på Skavlan. (Höll på att skriva Tjuriga kramar) Muskelkramar, Ludde!

4 kommentarer:

Kasper sa...

Nääru Ludde, klaga på maten ska du sannerligen inte!!!!
Fast soppan med lock inte var för dig!

Det var en redig tjurmuskel du fick - jisses, undrar hur första ägaren såg ut när han levde!
Fast man kan ju nästan ana när man ser dig ligga där och snälta maten... hihihi, en sån stil du har...

Arlo sa...

Härliga bilder på både tjurmuskler och annat! Jag tycker att din valpsäng ser så attans skön ut. Min valpsägn var en kartong som jag smulade sönder...

Hillman & Illerson sa...

Du knopplåddan har blivit för liten, du hamnar ju utanför, hihi. Det där med lax och räkor hade vi inte tackat nej till, riktigt smarrigt käk men hundkulor är inte så dumt det heller.

Taxkramisar.

Buttons sa...

hahahahaha................Ludde ..........matte skrattar sig alldeles fördärvad på din sovställning ..............presis så där sover jag också, men jag är ju bara en fjärdedel av din ståtliga lekamen, så jag får plats inne i slafen.................din tjurmuskel är större än min ............fast jag har ätit halva..........puss på svansen