torsdag 30 december 2010

Bak och smak

Häromdagen tyckte matte att mina framtassar var smutsiga.Fram med en balja och tvättsvamp och in i tortyrkammaren.Jag kan väl säga att det blev lite dragkamp om tassarna, men matte var lite för stark för mig så jag förlorade.

Idag gjorde hon både ärtsoppa med sista biten av skinkan och en fläskpannkaka.
Det rimmade bogfläsket intresserade mig mest.Husse bakade kanelbullar.När ändå ugnen var varm så gjorde han Rudikex också - MED gröna ärtor.Dom såg verkligen inte ut som Luddekex.Det tog en stund innan jag fattade att dom gick att äta, men nu har jag fått i mig några stycken. Gröna ärtor var något nytt för mig.Det blev en skön promenad på hästvägen, där jag träffade tre hästar och lika många hundar. Den enda jag hälsade ordentligt på var Stina som jag träffade där för nån vecka sedan. Smällfria nyårskramar, Ludde!

4 kommentarer:

Arlo sa...

Men vad ni har stökat i köket idag då! Matten vill ha bullarna och jag vill ha tillbaka mina kex om du inte tyckte om dom!! Fast jag fick ju inga ärter i mina, bara masor av god OST! Är det för lite ost i dina månntro? Dom ser lite bleka ut också. Mina var mycket mindre och superknapriga. Var och var förresten, jag har massor kvar i frysen!
PS HUR har du lyckats smutsa ner tassarna den här snörika vintern?

Kasper sa...

Ingenstans rinner snålvattnet så mycket på mig som när jag läser din bloggg!
Ludde - du är världens lyckost!
Gröna ärter är rätt gott, tycker jag, fast jag har ju aldrig fått dom i kex förstås.
Och bullar och fläskpannkaka och skinka och... oohhhh...

MEN - tvätta tassar???? HUR hade du lyckats smutsa ner dom en sån här vit vinter?
Sånda idéer dom kan få, dom där tvåbenta...

Ha nu en fin nyårsafton, och i morgon ska jag önska dig Gott Nytt...
:)

Sigge sa...

Gott nytt på dej!!!!!!
Men jag undrar precis som de andra hur har du fått skitiga tassar????
Finns ju bara en massa äcklig snö

Hillman sa...

Vi har nyss varit här och skrivit men då var det nåt galet för det gick inte att skicka kommentaren. Får se hur det funkar nu, vicken häftig husse du har som fixar en massa gottigt men det matte gjorde var väl inte lika häftigt förstår jag. Fast det kanske var behövligt, salt i tassarn är inte så kul, lätt att de går sönder då.

Taxkramisar.