onsdag 8 december 2010

Adventsparty hos Kasper

Äntligen var det dags för Kaspers adventsparty.När vi kom fram stod Kasper och väntade på trappen och välkomnade med en mustaschpuss.Sigge kom samtidigt, och vi började tillsammans att kolla in hundleksakerna.Sedan pulsade vi i snön till badplatsen där simturen tack och lov frös inne.När vi fått nog med friskluft gick vi hem till Kasper som tipsade om att jag som har långa ben kunde ju börja med lite kattmat som alltid finns i bokhyllan om jag ville.Jag tyckte ändå att det var bättre att vänta på partymaten, som var en supersmarrig jultallrik med korv, köttbullar, sylta, leverpastej, ost, märgkex och grönsaker. Kasper och jag åt vår mat i köket, och Sigge åt sin i vardagsrummet, för han hade svurit åt mig.Kaspers matte hade gjort en härlig gulaschsoppa som tvåbeningarna mumsade på.Kasper och jag höll oss mest i värmen framför kaminen, medan Sigge roade sig med Kaspers leksaker i vardagsrummet.När vi kom hem orkade jag ingen middag, men jag hade fått en massa gottigt av Sigge, så jag mumsade i mig en burgare.

Tack Kasper och matten för det trevliga adventspartyt, och tack Sigge och matten för trevligt sällskap, gelé och hundgodis! Det här var det roligaste party jag varit med om... Partykramar, Ludde

5 kommentarer:

Hector sa...

Ser att ni haft en massa godis ätande för er. Jojo, det är till att roa sig. Lite avis blir jag väl, men jag kan nog be matte om en extramacka i allafall.
Varför ska Sigge svära åt dig för ?

Eva sa...

Måste ju kika in hos dig också så vi har läst ALLA rapporterna om partyt! Vi är nog lite avundsjuka nämligen...
Men matten har i alla fall sagt att hon ska koka tunga snart! Och det är väldans så gott!
Och givetvis var ni värda en så'n kul och god dag!
Jesper och Assar

Arlo sa...

Jaha, nu har jag också läst alla tre rapporterna och ingen ljuger tydlingen, för överallt finns bilder på jultallriken och vattenkannan och att Sigge satt i fängsligt förvar. Massa gotta fick ni tydligen, det var er väl unt. Jag är inte avis, inte alls.....

Sigge sa...

TACK för i går!!!!!
Här har snålmatte lagt undan godispåsarna från dej. Hjärtat hänger på väggen.
Borde ha fått smälla i mej allt.
Nu slka jag till Eskisltuna och lämna bilen. Håll tassarna!

Hillman sa...

Vicket smarrigt kalais du varit på, Kasper verkar vara en väldans trevlig jycke och det är vanligtvis Sigge oxå men ibland blir det fel liksom. Tur att isen stoppade badet för bada nu när det är så kallt, då blir man ju ispinne, hihi.

Taxkramisar.