måndag 6 december 2010

Skotta skotta

Nu har det kommit mer snö igen.Jag höll uppsikt på vägen medan husse skottade och bar in ved. Snöplogen hade åkt förbi och gjort stora vallar, så det tog ett tag innan vi var klara. Passade huset ett tag medan matte och husse köpte en gammal kallmangel för 300 kronor på blocket - och den fungerade trots sina nästan 40 år. Min människobror Jocke hjälpte husse att bära upp den för trappen. Nu gäller det att hålla undan svansen när matte kör igång den... Kramar, Ludde

6 kommentarer:

strövelstorpslagottona sa...

Ett gott råd, passa dej för den där helvetesmaskinen. Kallmangel? det låter olycksbådande. Håll dej till att övervaka husse
snöpussar

Arlo sa...

Ja, akta dig, och akta snyggsvansen när mangeln kommer igång! Och du, kolla mattens händer också, dom ska också aktas!

Tessan sa...

WOW en mangel...säger som dom andra AKTA DIG!! Håller med att det är lite läbbigt i skogen med all denna snö på träden...Här har det trillat träd och i morse rasade snömassor av från träden...hua!
Kram hela dan!

Sigge sa...

Du Ludde såg ett par inlääg ner att tassalvan inte hjälper.
Jag säjer åt matte att hon tar med av kådsalvan imorgon.
För den hjälper.
Icke en snökocka under tassarna när man är smord med den.
Just nu så säljer den som smör.
Halva Skånes hundar varndrar runt med sån under sina tassar och matte får lovord i mängder på FB.
sYNS I MORGON

Hillman sa...

En sån har matte ståendes men hon använder den inte som tur är så min svans får vara ifred men akta dig du Ludde så du inte får varken tassar eller svans i kläm. Skulle inte vara bra att bli en manglad Ludde, hihi.

Taxkramisar.

Kasper sa...

Håll dig på nedervåningen för säkerhets skull!

Bra att du kollar så att inte dom där väghållarna plogar upp fler vallar. Skulle nog inte husse gilla, nämligen.

(Hos mig är både väg och gårdsplan plogad respektive skottad, så om inget oförutsett inträffar så kan du säkert ta bilen ända ner till mig!)