tisdag 7 december 2010

Batteriet på laddning

Matte åkte och gympade som vanligt, och ville sen bli hämtade vid stationen (som vanligt). Husse och jag åkte extra tidigt för han tyckte att vi kunde ta en promenad innan mattes tåg kom. Rätt vad det var så kom blandistjejen Saskia springande över torget. Med sig hade hon valpen Chinook, (en Welsh Corgi Cardigan) som jag inte sett på flera månader. Åh vad han hade vuxit, och vilken yvig päls han hade fått. Vi sprang omkring som tokiga där ett tag. Saskia sprang inte så mycket, för hon vet vilken ficka husse har godis i, så hon höll sig VÄLDIGT nära den, men vi killar hade kul. Husse tog inga bilder, för han hade kamerabatteriet på laddning så att han kan ta bilder på adventspartyt hos Kasper imorgon. Jag undrar varför han inte tog några kort med mobilen, men han hade kanske lite otur när han tänkte. Åh va jag längtar till i morgon... Längtansfulla kramar, Ludde

4 kommentarer:

Arlo sa...

Men nu får hussen önska sig ett extrabatteri av Tomten! Vi ville ju se hur ni busade idag!! Ha så skoj i morrn!

Kasper sa...

Åh - batteriladdning!! TACK för påminnelsen, mattes för närvarande enda kamera hade ett nästan urladdat batteri!
Hoppas nån halvtimmes laddning räcker, för sen ska vi gå och lägga oss!
Tidigt för att vara oss, men jag måste ju ha tid i morgon förmiddag för att komponera våran adventstallrik!!!
Undrar om jag inte ska ta upp en burk sardiner också... ;)
Stackars tvåbeningar som bara får soppa!!!

Kan tala om att min matte, hon har nästan ALLTID otur när hon ska försöka tänka!!! Är förstås därför hon gör det så sällan.

Hector sa...

Förstår att Chinook har vuxit, vi gör ju det rätt fort, men visst är det kul med bus ! Jag har också busat idag, vi hade helskoj.

Hillman sa...

Du har det väldans bra som får träffa tjejer och åka iväg för att gå på promenixer och springa som en galning, hihi.

Taxkramisar.