tisdag 14 december 2010

Katten också...

Husse och jag skulle ut och hämta in ved idag. Gissa vad jag hittade i vedtraven?Jo, grannens katt som letade skogsmöss.Han tyckte nog att jag såg väldigt farlig ut, för han stack iväg till en buske direkt.Hörru, din stora lufs, sa han, om du är dum sticker jag upp i trädet.Gör du det sa jag, som inte trodde att han kunde klättra.Va säger du nu då?En sån korkad hund, sa han, hoppade ned och gick sin väg.Jag fattar fortfarande inte hur han gjorde... Förbryllade kramar, Ludde

7 kommentarer:

Arlo sa...

Oh, jag som först trodde att du fått en egen katt att leka och gosa med som en för tidig julklapp! Han ville visst inte alls gosa, va? Snygg katt för övrigt. Håll dig borta från träd, det är risk för brutna ben när man inte har rätta tekniken!

Sigge sa...

Mycket snygg katt ser ut som en skogis enligt matte.
Men du katter är trevliga kompisar, tycker du ska se till att få en!
Men det där med klättra i träd det är inget för oss, jag har tgestat men kom inte en decimeter en gång.

Kasper sa...

Fin katt! Ser ut som Mollies katt Ville, som är en norsk skogskatt.
Jag kan inte heller klättra i träd. Men mina katter kan. Alla tre. Filip är modigast.
Man ska inte jaga katter, man ska vara snäll mot dom, för då får man fina kompisar!
Man kan ha mycket skoj med en katt. Ibland lägger dom en halväten mus eller ekorre på tomten. Väldigt spännande...

Stella sa...

Shit alltså, katter är konstiga djur, jag brukar springa efter dem men då dra de alltid upp i något träd, jagönskar att det kunde hållas kurser i trädklättring för oss hundar!

Hillman & Illerson sa...

Ja, du Ludde inte lätt med en trädklättrande kisse i trä'går'n, hihi. Min reservmorsa var en rackare på att jaga katt, upp i närmsta felefonstolpe, där satt hon nedanför och skällde, sen gick hon därifrån med en stolt svans som stod rakt upp. Du får göra samma sak nästa gång, hihi.

Taxkramisar.

Hillman sa...

Nu får du akta dig om du ska in till stan, Ludde vännen, för de har hällt ut ett rosa pulver som nog är råttegift. Det är väldans giftigt för jyckar oxå, så gå inte och snosa nu utan håll huvudet högt så du inte får sånt där farligt i dig.

Taxkramisar.

Elliot Julpoeten sa...

Jo du Ludde, jag har testat att klättra i träd men icke.. den ende som kan det är Zacco, men så är han ju inte som andra han :-)