fredag 8 maj 2009

Ute

Hyfsat väder har det varit. Matte for iväg och handlade mat, och jag passade huset och husse. Han grundmålade några plankor medan hon var borta, och sedan fikade vi när hon kom hem igen. Dom brukar gömma godisar då som jag ska leta upp, vilket jag uppskattar.Efter fikat band matte fast mig i trädgården, där jag skulle se till att husse plockade upp en massa brädbitar och pinnar som legat och skräpat i månader.Nu har dom blivit riktigt lata, för när det sista dom lagade ur hundkokboken var slut, köpte dom några stora burkar med färdigmat som dom blandar med kulorna. Inte lika gott som mattes mat, men jag äter i alla fall. Fästinghalsbandet har jag bara på mig på dagarna nu, och jag har inte märkt av några biverkningar, och inte fått några fästingar heller, så det kanske fungerar bra. Jag badar ju inte, och Coco är för liten för att få leka med mig.Efter middagen fick jag massage av matte framför teven. Det var skönt! Kramar, Ludde

2 kommentarer:

Sigge Svamphund sa...

Hm, vadå bunden i trädgården??????
Tycker det såg ut som ett typiskt hundjobb att få undan plankor o sånt.
Undrar varför jag bara får torra kulor och du en massa smaskigt i din mat.
Förresten människovalpar ska man börja uppfostra tidigt.
Jag började ganska omgående med Oliver och det har gett bra resultat.
Tror att du utan problem akn påbörja träningen av din människovalp.

Stella sa...

Tänk om matte kunde komma hem med sådana burkar... I dag har jag i alla fall fått smaka på pannkakor, men ingen sylt eller grädde minsann...