torsdag 21 maj 2009

Inte sämst...

Matte blev inte sämst på lydnadsprovet i alla fall. Hon missade bara Kvarsittande med störning 1-2 minuter. Hon hann nämligen inte hitta tillbaks till mig innan jag hade gått iväg och hälsade på någon av de andra hundarna bredvid. Det behöver hon träna mer på stod det i betyget. Annars var det ganska bra med 4 VG och 6 MVG. Hon blev nog lite upprörd, för när vi kom hem backade hon på släpkärran på vår parkering. Hon hade glömt att den stod där... Dessutom var hon alldeles skinnflådd i händerna av att hon inte hängde med i min takt. Alla skulle visa upp någon inlärd konst på avslutningen, och jag visade att matte kunde säga vänster eller höger när jag räcker fram den tassen. Chokladpåsen bar jag fram till fröken själv efteråt. Ingen av de andra hade tänkt på att ta med nå´t till henne.Idag gick husse med och fotograferade när matte och jag gick fint, för han kände sig stärkt av alla pussar. Nattkramar, Ludde

5 kommentarer:

strövelstorpslagottona sa...

Vilka bra betyg du fick. För oss är du allt kursetta. Att sedan inte mattarna hänger med, är en annan sak
pussar

Stella sa...

Det var väl ett toppenbetyg, jag tror faktiskt att både du och matte var jätteduktiga!

Gott att höra att din husse mår bättre!

taxenmilton sa...

Men jag visste det Ludde du är jätte duktig, jag tror när man är så reslig som du så måste man nog kunna lite vett o etikett, tar ett glas o höjer det för dig. Kramisar Milton

Sigge Svamphund sa...

Visste jag väl att du skulle klara kursen!
Din matte kanske behöver en extra sommarkurs?
Du får väl träna henne.
Vi kanske kan hjälpas åt i Skottvång med träning av henne.

malte o snokas sa...

du får ha förståelse för att husse inte alltid hänger med i dina svängar liksom! tänk på att du är mkt yngre o raskare... ; )
slafsis