torsdag 7 maj 2009

En bra dag till

Varmt och skönt var det idag.När det blev för varmt för att vara ute, fick jag lägga mig i det svala köket i stället. Jag gick ut sedan och hjälpte husse skrapa färg medan matte gjorde fläskpannkaka. När husse jobbat färdigt ute stekte han plättar till middag.När matte gjorde iordning fläskpannkakan för infrysning och husse stekte, kände jag mig nästan som åsnan mellan hötapparna. Gissa om det doftade gott i vårat kök?Jag åt Vov med lite kulor till middag, och fick plättar till efterrätt.På kvällen åte vi på "social träning" till Södertälje Syd. Man kan nästan kalla det mattekurs...Jag fick korrigera henne lite så att hon stod i linje på perrongen.Jag lärde henne gå framför mig nedför en lång trappa också, och här skulle hon hitta mig fast hon gått iväg en lång bit. Sedan åkte vi hiss upp till väntsalen också, tre hundar åt gången med mattar och hussar.Där uppe ekade det jättefint när jag ylade. Jag tror att alla blev mycket imponerade av min sång. Det var knappt jag orkade gå till bilen för alla köttbullar jag ätit. Trötta tassar, Ludde

4 kommentarer:

malte o snokis sa...

å va gott me plättar....mums!
du går så fint på din kurs!
matte hälsar att vi är ganska lydiga ändå uten kurs...men med mkt köttbullar...

Sigge Svamphund sa...

Måste säja att det verkar som om du har riktigt bra ordning på dina människor!
Efterrätt det serveras jag aldrig!
Tror jag ska skicka matte på kurs hos din husse o matte.

taxenmilton sa...

Hej köttbulls ätande Ludde, Va fin du är när du ligger i köket och svalkar dig.Jag har haft en fin dag idag, och det bästa är att det är Fredag o husse är (ledig)?? kanske i morgon???. Och du skall musa med Bosse, låter jätte bra tycker jag. Ha det gott i kväll och i mårron med Bosse Kramar Milton

strövelstorpslagottona sa...

Vi har också haft det varmt och skönt idag, men ingen kurs.!!! Det är väl därför vi inte har fått mer än det vanliga belöningsgodiset.
Trevlig helg och pussar