onsdag 27 maj 2009

Lugn och ro

Husse for upp och nedför byggnadsställningen på förmiddagen och sprutade nå´n klet i alla fogar runt trapphusfönstren, och sedan gick han en snabb långpromenad med mig innan jag fick stanna hemma och passa radion. Husse och matte bjöd morbror Bosse på lunch på Grands Veranda. Han fick det i födelsedagspresent. Det var riktigt skönt att få ligga hemma och vila i flera timmar. När dom kom hem var vi ute i trädgården tillsammans och jag sprang inte bort ett endaste dugg. Jag ville vara så nära dom som jag kunde. Husse fortsatte med fönstren och grundmålade spikskallarna, men jag undrar om riktiga målare verkligen använder tops som pensel, och har färgen i en kapsyl?

6 kommentarer:

strövelstorpslagottona sa...

Tops och kork vet vi inget om, men han är säkert väldigt noga din husse.
pussar

Stella sa...

Min husse har oxå en massa egna lösningar när han går här hemma och fixar, tror nog att det blir jättebra med tops och kork!

norjemonsun sa...

Din husse är nog duktig som gör allt grundligt. Häromdagen då min husse låg under båten för att måla grundfärg så fick han även färg på sin skalle så nu fastnar inga snäckor på hans skalle i sommar...

norjemonsun sa...

En annan sak varför får inte vi följa med på restauranger för?? visst kan de va skönt att ligga hemma när husse och matte äter på krogen men ibland får jag följa med och då får jag gömma min under matbordet på någon uteservering för att få lite godis men vi vovvar borde få vara med eller hur.. Upp till kamp Ludde så vi får vara med på krogen........

Sigge Svamphund sa...

Vet inget om målning. Deltar bara när matte målar på Sörmlandsleden o då är det bredpensel och färghink.
Men håller med de andra din husse är nog väldigt noggrann.

Kasper sa...

Matte som gillar målning tror att hon fattar vad din husse hade i kapsylen!
Jag fattar inget, jag. Då pekar hon på ett av våra tak - ja vadå, lite mörka fläckar i jämna rader är väl snyggt?
Bra att du höll dig i närheten av dom, av människor alltså, så att dom inte virrade sig iväg ända till huvudstan igen! Tror förresten att du skulle ha passat utmärkt väl på Grands veranda! Som hatt i handske eller vad det heter... :-)