fredag 15 maj 2009

Pinsamt

Var på så kallad social träning igår, och då skulle jag lära husse samma saker som jag lärde matte förra torsdagen. När vi samlades på parkeringen så försökte jag få honom att förstå att det är artigt att gå runt och hälsa på dom andra hundarna först, men han stod bara där som förstenad och sa sitt och stanna hela tiden. Spelade ingen roll hur jag skällde och ylade. En liten tik som luktade så himla gott, hade nog väntat sig att jag skulle presentera mig närmare. När vi sedan skulle gå på ett led, fick jag faktiskt släpa honom med mig. Jag hann ju aldrig ikapp de andra... När vi sedan kom in på stationen, där det ekar så bra, ställde han sig alldeles för långt ifrån, så jag fick yla extra högt till de andra hundarna att de måste ursäkta min slöa husse, för han orkar inte så mycket längre på grund av hög ålder. Inte blev det bättre ute på perrongen heller, så jag fick verkligen skämmas för honom. Det kommer inte att bli godkänt på allmänlydnadskursavslutningen nästa onsdag, om jag får bestämma!Sedan var jag så trött så jag orkade inte vara uppe på kvällen. Trötta tassar; Ludde

1 kommentar:

malte o snoken sa...

nä men vilken trög husse du har, va du får jobba för å få honom o fatta...stackars dig!!