tisdag 26 maj 2009

Jobbig dag

Husse och jag åkte in till Söder och hämtade matte efter gympan. Han hade en termos kaffe med sig, och matte hade köpt vaniljbullar i stan. Vi åkte upp till Vitabergsparken och där gick vi in på hundrastgården, där jag har varit så många gånger förut. Jag sprang in som vanligt och frågade om det var någon som ville busa med mig. Det var bara en massa tråkhundar, så när jag liksom propsade på att det var dags för lite race, så kom den dumma självutnämnde polisschäfern Dexter och mopsade sig med svansen i vädret. Man behöver väl inte bitas och skälla på en bara för att man är lite pigg och glad. Nu låg í stället alla gamla hundar bara och tittade på om det skulle komma någon ny hund genom grinden som dom kunde tracka. Jag gick bort och la mig hos husse och matte som fikade i stället, och fick lite godis och ett griskex som tröst. En söt ettårig schäfer som kallades Kickan kom fram och nosade lite innan hon skulle gå hem, men annars så var det bara tråkigt idag.Nu ligger jag resten av kvällen och sniffar på mattes ena toffla som jag inte fått ännu. Besvikna kramar, Ludde

5 kommentarer:

strövelstorpslagottona sa...

Men så tråkiga hundar, fattade dom inte att det var VÄRLDENS BÄSTA LUDDE som kom? Bra att du har mattes toffla som tröst.
pussar

Giah sa...

Va tråkiga hundar du träffade i rastgården inte kul alls...Tur du fick godis och kex till tröst...
Du får komma hit och leka med mig (Giah) i stället ;)
Dahro skulle nog bete sig som stöddiga schäfern så han får INTE vara med!!!
Han drömmer om förra sommaren när vi hade fyra tikar på besök samtidigt!!! Fem brudar och han en dröm som blev verklighet ;)

Nospussar Giah

Sigge Svamphund sa...

Men vilka tråkmånsar i den där rastgården!
Tänk om det varit jag och Kasper istället då hade det blivit fart.
Visst var det måsägg.
Klantig matte som glömde att berätta det!

malte o snoki bäst på allt sa...

å det va en go mage som visades upp!
vilken tråkig rasthage, va! hade vi varit där hade det blivit rus o bus! schäfrar får man bita i svansen hälsar snoken!

taxenmilton sa...

Fast jag tycker nog att den skithunden sulle ha´dumstruten , du o jag Ludde Soffan är ledig om du kommer sent . Kramisar till dej Ludde